Saturday, September 17, 2016

Jom Ronda : Ronda Suka Suka

Jom !

Saja nak ajak ronda ronda ibukota.

Buckle up !........

Datang dari arah sini....

Keselamatan sila jaga !

Tiada kesesakan kadang kadang mendamaikan jiwa

Menuju lokasi dengan satu misi

St Regis KL dah bukak. Mahal macam harga kapal selam. Gigit jari je la nak tumpang bermalam.

Jalan jalan lurus

Dan bersimpang berliku

Bangunan pesen lama lama dulu

PWTC

Selalu je lalu jalan ni

Rumah rumah di tengah kota

Pusing pusing tetiba sampai sini

Jalan lagi menuju ke destinasi

Rumah lagi?

Chow Kit

UUM? Utagha?

Menara dan menari

Oh.. Memori jugak tempat ni

Mesjid... Kok kubahnya kelam?

Rumah tua tapi berharga

Nak datang sini ke?

Eh. Bukan. Jalan lagi

Dah tu nak gi mana kitaney?

Membelah kotaraya

Menyusuri jalan jalan

Membelah laluan

Ke sini lagi

Oh.. ni satu lagi. Lokasi idaman hati, Bila nak siap ni

Pusat kota

Terhenti di sini

Jalan terakhir ke destinasi?

Tetiba patah balik sini.....

Dah tu ke mana sebenarnya kita nak pegi ni???

Dah kata jalan jalan.. Pusing pusing je lah. Saja suka suka buang masa......................Hahaha....

Sesekali masuk KL jalan tak jem OK juga. Jalan terang, luas menanti aku......



Jalan terang luas menanti aku
Dengan dendang irama hidup baru
Dibelai cintamu

Hilang dendam lenyap ia sendiri
Datang tenang makin aku hayati
Makin lapang dadaku ku rasa sentosa

Sendiri meminta dicantum padanya
Tak gelisah lara
Cerita yang punah biarpun meronta
Tidak menjadi ngeri

Ku yakin disana gelap yang tiada
Kesan satu cinta terpancar cahaya
Jelas segalanya hanya sinarmu
Yang mampu memberi cinta itu

Dengan aman senyumlah sepuasnya
Jauh berbeza bagai yang dirasakan
Rasa yang disini

Itu satu rahsia hanya tersendiri
Itu satu iringan nyayian mimpi

10 comments :

  1. Hahahaha.... Seronok nya ronda2 ....buang masa.. !

    ReplyDelete
  2. Hari raya ke apa yg lengang sgt ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hari minggu... ntah semua org malas keluar kot time tu

      Delete
  3. Replies
    1. tu la.. aim ke atas.. ambik gambar yang tinggi2 je. yang bawah2 dah terlindung nak nampak apa

      Delete
  4. Pusat Bandar Kuala Lumpur lebih kurang sama ... tak jauh beza , tapi yang kat luar luar banyak yang dah berubah !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah tak leh nak ubah dah kl ni. sana sini dah sesak... skrg aim area outskirt. last sekali.. makin pack lembah klang ni.

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...