Thursday, July 24, 2014

Japan 2014 : Tokyo

Tak de apa nak cakap pasal Tokyo. Semua orang tahu, ianya sebuah kota metropolitan yang besar dan modern.

Ini kali ke dua aku ke Tokyo selepas first trip dulu. Tapi dulu, aku stay di Osaka dan aku cuma buat day trip je ke sini menggunakan Shinkansen. Jadi tak berapa abis nak explore.

So kali ni, aku jejak few places yang aku tak sempat pegi last time. 

Moh ikut sekali.

Sakura di Tokyo

Kota terbesar di Jepun

Imperial Palace

Bandaraya Tokyo

Sakura di Ueno Park

Ueno Park

Ueno Park

Ueno Park

Ueno Park

Tokyo Metropolitan

Rainbow Bridge dari atas train

Rainbow Bridge dari Odaiba

"Thank you Meng sebab datang melawat I" - Maryln Monroe. Madame Tussaud's Tokyo.

"Kau bawak maggie cup tak untuk aku Meng?" - Pempuan Gagak. Madam Tussaud's. Aku tak masuk pun sebenarnya, ni terjumpa masa nak gi cari toilet.

Fuji Building. Odaiba

Statue of Liberty, Odaiba

Odaiba

Rainbow Bridge, Tokyo

Rainbow Bridge, Tokyo. Jenuh aku tunggu dia bertukar kaler. Hampeh.

Senja di Tokyo

Rainbow Bridge, Tokyo at night

Tokyo Skytree

Asakusa, Tokyo

Sensoji Temple, Tokyo

Sensoji Temple. Aku pernah ke sini dulu. Ni la satu satunya tempat yang aku repeat. Sebab kebetulan nak pegi ke Skytree.

Skytree

Skytree Tokyo

Skytree Tokyo

Tokyo

Skytree Tokyo

Senja dari Skytree

Skytree Tokyo

Skytree Tokyo

Skytree Tokyo

Tokyo

Memang tak banyak tempat aku pegi di Tokyo ni sebab aku buat side trip ke Ibaraki dan Takchikawa.

Aku tak menginap di Tokyo sebaliknya menginap di Yokohama dan aku travel dari sana naik Shinkansen je kalau ke Tokyo sebab malas nak berebut rebut dalam train di Tokyo ni.

Apa apa pun, Tokyo memang wajib pegi lah untuk semua yang ke Jepun. Ada banyak attractions lain boleh cover depends on minat, masa dan wang ringgit. Bagi aku, dah cukup kot Tokyo ni.

Kenangan paling best adalah lepak lepak tengok sunset di Odaiba. Lagha sampai terlupa nak jenguk tempat tempat lain !

Nak repeat Japan ke?

Hmmm. Macam tak de plan lagi buat setakat ni.

Tapi aku percaya dan yakin, Jepun mempunyai groovy nya yang tersendiri dengan sesiapa pun yang pernah jejak ke sana. Kena pegi dan rasakan sendiri !!!



When I'm feeling blue, all I have to do
Is take a look at you, then I'm not so blue
When you're close to me, I can feel your heart beat
I can hear you breathing near my ear
Wouldn't you agree, baby you and me got a groovy kind of love

Anytime you want to you can turn me onto
Anything you want to, anytime at all
When I kiss your lips, ooh I start to shiver
Can't control the quivering inside
Wouldn't you agree, baby you and me got a groovy kind of love, oh

When I'm feeling blue, all I have to do
Is take a look at you, then I'm not so blue
When I'm in your arms, nothing seems to matter
My whole world could shatter, I don't care
Wouldn't you agree, baby you and me got a groovy kind of love
We got a groovy kind of love
We got a groovy kind of love, oh
We got a groovy kind of love

11 comments :

  1. Setuju!!!! Tu je nko nk komeng Jm? Ha'a tu je sbb speechless suka tgk cara habang meng travel pastu gambar spt biasa buat i mengalir air mata, why? Sbb gambar yg i ambik boleh masuk longkang

    ReplyDelete
  2. Cantiknya gambar abg meng! impian nak jejak kaki gak ke sana nanti!

    ReplyDelete
  3. You got a groovy kind of pictures :)

    ReplyDelete
  4. Aku tak tahu dah nak komen apa, memang cantik dan menawan negara jepung nih! Aku tak bleh tahan tengok sakura abang meng! (Eh! Tadi kata tak nak komen)

    ReplyDelete
  5. JM : gambar tu kena belajar lagi. ambik je banyak banyak.. lama lama kang nanti pandai la sendiri...


    MKL : basah tak? ahaks..


    MrsS : inysa allah. aku doakan..

    ReplyDelete
  6. NAman : thank you Prof..


    Ali : bedak sakura ada kot kat mydin.. cuba gi beli pastu ambik gambo banyak banyak.

    ala.. nanti nanti ada rezeki sampai la boleh tengok sakura.

    aku doakan weh

    ReplyDelete
  7. Nice blog and very informative. Gua rindu dengan awek jepun.- Muiz (www.malaysiabackpackers.com

    ReplyDelete
  8. MM : makasih..

    nak awek jepun? kat rumah aku ni ada ramai.. budak budak international school..

    hahaha

    ReplyDelete
  9. Salam Meng,

    Nak tanya kalau kita jln2+nginap di tokyo je perlu ke ambik JR pass tu? Ingat nak dok sana about 5 days je.

    ReplyDelete
  10. Juya : Serious 5 hari kau nak dok tokyo je ke?

    kalau betul. tak payah la beli JR tu. JR tu utk jalan jarak jauh jerr..

    kalau setakat within Tokyo kau ambik day pass jer kat mana mana station ada jual

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...