Thursday, May 2, 2019

MAY 2019 | Sawasdee HUA HIN

Sawasdee Hua Hin. May 2019 !

Trip pertama ke oversea untuk tahun ni. 






























































Sepatutnya pada tarikh ni aku berada di San Diego untuk conference di sana. Malangnya visa aku tak lepas untuk sesi 'going back to my hometown" ahaks. Sebenarnya aku give up since masa interview macam OK tapi dapat email dia mintak list details mana aku pegi etc for the past 15 years ! Stress ah. Malas aku layan. Tapi aku rasa one of the reason sebab aku ada pegi Iran hari tu. Banyak pulak soal dia. Tak pe anggap je la memang bukan rezeki aku.

Trip Hua Hin ni datang seminggu sebelum so semuanya last minit. Aku bawak 2 orang anak buah aku sebab aku memang janji nak bawak dia orang ke Kashmir which macam tak nampak kesempatan lagi ke sana. Heret BW sekali since anak sedara aku dua dua pompuan.

Trip 3 hari 2 malam je dan cover area Hua Hin dan Cha Am.

Overall trip OK, smooth dan Hua Hin pun memang dalam bucket list aku sekian lama. Since AA ada direct flight ke sana, jadi rembat je lah peluang sementara ada.

Cuaca di sana panas, memang menggelegak otak berjalan.

Hua Hin menarik dengan fake theme parks yang bersaiz mini sesuai untuk kaki kaki selfie yang nak ber OOTD. Tarikannya jugak sesuai untuk keluarga with young kids ( except anak anak aku sebab dia orang tak suka berpanas panas ). Bagi aku Hua Hin ni comey la tapi attraction tu tak de la wow mana. Beach pun OK OK jer tapi bandar dia bersih. Ground expenses pun murah, transportation banyak option dan murah serta mencari makanan halal sangat senang. Jadi tak de halangan untuk sesiapa pun pergi berkunjung ke sana !

Trip ke Hua Hin ni aku splurge on penginapan sebab memang plan nak santai santai je dan cover mana yang major je. Penginapan di Hua Hin banyak range dan harga untuk 5 star hotel/resort bagi aku mampu duduk lagi. Even murah dari hotel lima bintang di KL.

Shopping untuk aku memang tak beli apa apa.

Bagi yang mencari lokasi santai santai donde donde, Hua Hin boleh lah menjadi destinasi pilihan  Andi Bernadee anda yang bernadi.... !



Ke mana kau pergi
Ku masih mencarimu
Ke mana kau hilang (umm bekk umm bekk umm)
Ke mana kau pergi
Ku masih mencarimu
Ke mana kau hilang (umm bekk umm bekk umm)
Donde donde donde
Da da da
Donde donde donde
Oh na na
Donde donde donde
Da da da (umm bekk umm)
Magic Potion in the compound

Susah atau senang
Janji selamanya
Apa yang harus ku lakukan
Apapun ku rela
Ku masih mencarimu di sana dan sini
Aku tak akan membiar kamu sendiri
Mama tak pasti
Ayah tak pasti
No
Bermula tiap hari
Dari hari ke minggu
Dari minggu ke bulan
Donde

Ke mana kau pergi
Ku masih mencarimu
Ke mana kau hilang (umm bekk umm bekk umm)
Ke mana kau pergi
Ku masih mencarimu
Ke mana kau hilang (umm bekk umm bekk umm umm umm)
Donde donde donde
Da da da
Donde donde donde
Oh na na
Donde donde donde
Da da da (umm bekk umm)

Aku cuba mengingat kembali
Segala salah silap
Setiap kali kami bergaduh mulut
Siapa yang senyap
Tetap ku mencari tanya sana dan sini
Ke mana kau pergi, ku tak sabar menanti
Kawan tak pasti
Bekas cinta tak pasti
No
Bermula tiap hari
Dari hari ke minggu
Dari minggu ke bulan
Donde

Ke mana kau pergi
Ku masih mencarimu
Ke mana kau hilang (umm bekk umm bekk umm)
Ke mana kau pergi
Ku masih mencarimu
Ke mana kau hilang (umm bekk umm bekk umm)
Ke mana kau pergi
Ku masih mencarimu
Ke mana kau hilang (umm bekk umm bekk umm)
Ke mana kau pergi
Ku masih mencarimu
Ke mana kau hilang (umm bekk umm bekk umm umm umm)
Donde donde donde
Da da da
Donde donde donde
Oh na na
Donde donde donde
Da da da (umm bekk umm)
Donde donde donde
Da da da
Donde donde donde
Oh na na
Donde donde donde
Da da da (umm bekk umm)

Nanti aku share tips & itinerary......

4 comments :

  1. Itu lagunya donde donde. Tapi cantik juga Hua Hin utk IG.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang tempat ni di reka utk Instagramer berposing sakan.

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...