Saturday, March 30, 2019

My Mom's Chicken Rice, TESCO Ampang

Aku tak kenal Linda Onn tapi aku rasa dia adalah saki baki DJ yang berilmu, padu, dan aku respect. Nak kata minat tu tak de lah sangat tapi aku suka cara dia handle callers kalau dia on-air dan tak bias. Tapi kurang gemar tengok dia on screen sebab aku automatik jadi mengantuk. Hahaha

Dan sejak Linda Onn masuk Kool FM aku jarang dengar sebab radio tu buat aku rasa macam tua ! ( mati lah tak nak ngaku tua )

Susah nak jumpa DJ yang macam 'best jadi DJ' sekarang ni. Semuanya pelawak dan  tak abis abis gelak dengan lawak sendiri. 

Eh tapi ada lagi satu DJ tetap tersohor dan termasyur di alam maya ni.  


Tak leh lawan. Diva di kelas tersendiri ! Tak tau la kelas apa.

"Hi DJ !"

Tetiba.

Ini TESCO Ampang. Tu bukan gambar Linda Onn bukan jugak gambar DJ.

Dah lama teringin nak try nasi ayam Linda Onn.. tapi sebab outlets dia bukan di kawasan jajahan aku so macam tak berpeluang je. Time berada di Ampang hari tu, aku cuba cuba cari peluang.

Yes. My Mom's Chicken Rice. Citarasa Linda Onn. Ayuh kita cuba.

Resepi Mak Linda Onn agaknya

Salah satu outletnya terletak dalam pasaraya TESCO tersebut...

Usha setting kedai...





Bersih. Selesa dan tak ramai orang. Maybe time tu dah malam.

Tak tau nak order apa, usha menunya dulu.




Ada teh beng Kaw. Tapi aku tak minum teh tarik so order air lain. Tapi memang aku nak try nasi ayam dia so kena order nasi ayam lah.

Nasi ayam dia ada few jenis gak. Ayam roasted, ayam percik dan lain lain. ( aku tengok gambar je mana yang menarik dan order ).




Cili dan sambal

Anak anak aku ada selera yang lain. So mereka order benda yang lain.



Atas dasar haloba, tambar oder mee rebus. Tapi sampai agak lambat. Tak tau kenapa lama sangat.

Hilang mood nak makan.

Tapi nasi ayam dia bagi aku not bad. Sedap juga. Harga pun mampu santap. Terkabul keinginan aku nak merasa setelah sekian lama.

Boleh repeat. Sedap. Tak de masalah.

Cuma servis kena laju skit. Or maybe hire gadis gadis seksi sebagai pelayan. Makanan lambat sampai pun hati ada tenang............ 

Boleh cuba. Aku recommend. Nanti nak try Asam Pedas lak. Tapi aku tak minat ikan. How?

CITARASA LINDA ONN
My Mom's Chicken Rice (MMCR)
TESCO Ampang.

8 comments :

  1. saya tak minat linda onn jadi DJ. Kalau dgr suara dia automatik tukar channel. Dari zaman dia di Era sampai la skrg di Kool. Hahahaaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe... ok la dari pelawak pelawak yang jadi dj tu

      Delete
  2. Hukhukhuk patut tersedak2. Ada org sebut rupanya...hahaha hi meng!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi DJ.

      dah masuk TV bila nak bersiaran kat radio?

      Delete
    2. Eh dah msuk laaa radiooo...rugi la ko terlepasss aku on air 😂

      Delete
    3. oh ya ke.... hebat nya kamoooooooo

      Delete
  3. best ek? dah berbelas tahun x makan ni, smpi dah lupa mcmana rasanya

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...