Monday, March 11, 2019

THE ROBERTSON KL | 03 - Surroundings

Kesempatan berada dan menginap di The Robertson Kuala Lumpur, aku sempat usha kawasan persekitaran pangsapuri mewah ini dan apa yang ada untuk ditawarkan.

Usha sekali lalu.

Entrance The Robertson

Gereja.

Kompleks perumahan mewah ini dikelilingi dengan bangunan rumah kedai yang turut menampilkan tempat makan serta facilities berikut.

7e

Kedai mamak Husin



Warung Mama

Little Cottage Cafe

Cafe

Kedai buah


Cafe Jamaica Blue


Kiranya adalah option untuk makan dan minum yang berdekatan. 

Dan tak jauh dari The Robertson tu ada satu bangunan yang membangkitkan excitement jugak. Namanya GMBB atau GM Bukit Bintang.

Anak anak aku punya lah excited sebab dia orang dah lama ajak gi GM Klang tu tapi aku malas nak melayan. Konon GMBB ni lagi besar dan lagi menarik. Tu yang depa tak sabar sabar ajak nak gi usha.






Masuk masuk usha ni dulu.




Ada lah nampak orang keluar masuk tapi memang pelik sebab tak ramai orang. 

Buat tak tau je kami pun terjan jugak naik escalator dan lawat satu satu kedai yang ada di dalam bangunan yang baru separuh di buka.




















"Papa, kedai apa ni? Kenapa macam tak de apa apa jer"

Ayat anak aku. Dia dah hilang interest. Aku tak tau nak jawab apa. Pelik ntah cemana aku boleh ingat ni memang GM yang jual borong borong tu.

Akhirnya aku pasrah dan kami sama sama menerima takdir. Rezeki memang tak salah tempat tapi nak bershopping tapi salah mall dah macam mengundang cercaan dan kejian.

Ha Ha Ha...................

Konfiden je aku bagitau dia orang tu GM macam kat GM Klang tu. My bad.

Bukit Bintang is becoming Malaysia’s creative and cultural capital. In addition to landmarks such as Central Market, the city’s rejuvenation plan is bringing historic buildings like the Zhongshan independent arts center back to life, inspiring a creative revolution among a new breed of entrepreneurs. Now, the time has to come to tell this story to the world.

GMBB will be the focal point for this exciting movement. As an international destination for artisanal and independent retail, it will merge consumer demands with the area’s intangible creative capital, allowing creativity to take center stage and elevating Bukit Bintang to a whole new level.


Sampai sudah aku tak tau tempat ni tempat apa. 

Derita melanda perasaan semua ahli jemaah. Balik ke apartment dan singgah kudap kudapan. Hilangkan rasa murung masing masing sebab tak dapat shopping.

Esoknya aku pelawa gi GM Chow Kit semua muncung tak mahu. Takut kena tipu lagi la tewwww................

4 comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...