Friday, October 19, 2018

RUMAH MAKAN TERLAJAK LARIS, Kota Damansara

Mari rapat rapat !

Nak gigi putih????????????????????? pakailah Qu Puteh kat gigi.... !

* matilah pecah geraham kena tumbuk......

Aku memang kurang gemar Dato Alif Shukri ni, tapi tak salah kalau nak gi try makan di restoran miik beliau iaitu Rumah Makan Terlajak Laris (RoTL) yang terletak di Kota Damansara.

Signage

Kami datang untuk makan malam

Parking ada tapi agak mencabar juga...

Dah lama aku dengar pasal tempat makan ni, tak terasa nak pegi. Tapi hari tu tak tau mana nak tuju, alang alang berada di Kota Dame, ayuh lah kita mencuba.

Nama nya Roman Makan ala ala Bali.. tapi makanaan dia more to Siam ! Apa apa je lah. Janji kenyang !

Aku sebenarnya tak faham RoTL tu maksud dia apa. Nak kata rumah makan macam tak jive. Satu lagi Since 1987... Tahun dia beranak ke apa tu?

Lokasinya di rumah deretan rumah kedai tapi ke arah belakang sikit dari laluan tumpuan di area Sunway Kota Damansara tu. Dan tak susah nak cari kedai makan ni sebab terletak di simpang jalan utama.

Usha dulu romah makan ni....

RoTL

Ada open seating di belah luar

Tapi agak cepat dipenuhi pelanggan

Boleh jugak try belah dalam

Kalau nak rasa ekon

Nasib dapat meja belah luar

Konsep rumah makan ni adalah order dan makan. Ada banyak kiosk kiosk makanan yang menjual aneka makanan dan hidangan. Mostly masakan siam dan western. Setiap satu kiosk yang ada menjual makanan yang berbeza tapi di bawah seliaan restoran yang sama.

Di belah luar agak crowded dengan meja meja. Belah dalam aman sikit tapi still orang ramai je.

Masa sampai aku nak tumpang solat tapi surau dia kecik dan shared laki pompuan. Jenuh la nak tunggu turn..

Kisok kiosk makanan

Nak makan free?

Usha menu dia pulak....





Kan aku kata setiap kiosk tu menghidangkan makanan yang berbeza mengikut citarasa, menu dia kira banyak jugak lah dan banyak jugak yang tak available !

Order je lah mana yang ada......

Dan menunggu tak lama cuma nak ambik order tu bercinta staff staff dia ni. Dah lah susah nak bezakan, jenuh aku menunggu untuk di layan dia buat derk je. Rupanya duduk sebelah meja aku tengah hisap rokok. Buat muka slenge je padahal dia dengar je aku dok cari cari waiter nak order !

Hidangan masuk mengadap.................

Minuman

Pulut mangga durian

Nasi dengan sotong bakar

Somtam ke apa ni

Penuh meja

Nasi dengan lauk lemak

Sizzling mee with lobster

Roti John

Hidangan untuk kami sekeluarga

Nasi dengan ayam pakapau

Sebenarnya dah putus asa sebab makanan yang aku nak semua tak available

Deserts untuk anak dara

Habis jugak kesemuanya.............

Kenyang Alhamdulillah.

Overall makanan dia boleh tahan lah. Sedap sedap jugak. Banyak choce buat kita jadi tamak dan nak try semua benda. Nasib baik harga pun tak de lah mahal mana. Memang terbaik kalau nak makan sekeluarga yang nak penuhi selera ramai orang sebab banyak jenis makanan.

Suasana sewaktu malam

Ada iringan live band ala ala busking

Tapi somehow aku rasa sakit telinga dengar muzik dia orang ni sebab kuat sangat. Nak sembang borak pun tak senang.

Sebab bingit sangat, abis makan kami terus blah.

Kaunter bayaran

Bayar la harga makanan makan tadi tu...

Makanan OK. Harga OK.. Ambiance sesuai lepak lepak santai atau nak layan live band.

Boleh request geng buskers tu nyanyi lagu Serbuk Arang !

Serbuk arang gigi dherbs !
Serbuk arang gigi dherbs !

Serabut !!!!! 

Rasa nak bakar terus biar hangus jadi arang. * emo

RUMAH MAKAN TERLAJAK LARIS
25, Jalan PJU 5/20e,
Kota Damansara,
47810 Petaling Jaya,
Selangor


Boleh cuba !

Nasib tak jumpa Bobo ni... Kalau ada aku baling dengan selipar

Aku tak de lah against geng geng ni dan tak jugak follow dan ambik tau pasal mereka. Cuma aku memang tak leh terima cara mereka yang pushing too hard for attention. 

Lagu pun memang tak leh blah, tapi lagu mamat satu lagi ni agak catchy jugak.



Tapi lirik tetap tak leh blah. So no lyric !

Aku cuma accept lagu ni je, tak bermakna aku agree dengan cara dan kehidupan dia orang ni. Masing masing dah besar.

Anyway go enjoy the food and layan the song.

4 comments :

  1. aduh hilang mood aku dgn lagu tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn tgk video dia. nanti muncul lembaga mengerikan hahahaa

      Delete
  2. banyak betul gambar dia. dah kenapa?? kt buku menu pun ada. Giler mencapub. Haha.

    Tapi, ada juga rasa nak try kedai dia yg kt sungai buluh tu. Macam best juga environment dia katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia tokey mesti la nak expose diri sendiri.. hahahah bagi customer igauan ngeri..

      banyak cawangan dah skrg ni. laku kot

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...