Tuesday, October 30, 2018

BANYAN TREE, Kuala Lumpur - Part 01

Banyan Tree Hotel Kuala Lumpur. Part 01 : Terskodeng tanpa sengaja !

Kenapa terkodeng tanpa sengaja? Sebabnya aku tak de pun stay sini tapi saja skodeng skodeng usha hotel bertaraf 5 bintang terbaru di ibukota dan merupakan pelopor jenama Banyan Tree Hospitality pertama di tanahair ni.

Sebelum sebelum ni, aku dengar nama Banyan Tree ni memang cukup gah dan lokasinya biasa di kota kota besar benua Asia bermula di Thailand dan sekarang bertapak mostly di mainland China.

Kini Banyan Tree muncul di Malaysia dan turut menyediakan penginapan level mewah serta servis SPA di tahap terbaik !

Memang level luxury hotel Banyan Tree nih.

Banyan Tree Kuala Lumpur

Kedudukan di tengah tengah pusat kota iaitu di Jalan Conlay

Bersebelahan dengan gedung membeli belah Pavilion KL

Serta berada di tengah tengah tumpuan kota segitiga emas

WELCOME TO BANYAN TREE KUALA LUMPUR
An Urban Oasis In The Garden City of Lights

Set amidst the heart of Kuala Lumpur's Golden Triangle, the commercial, shopping and entertainment hub of Malaysia, our Kuala Lumpur hotel is an urban oasis is in the midst of cosmopolitan KL. Be charmed by a city full of Malaysian hospitality.

Sebenarnya aku dah pernah share tujuan aku ke sini adalah sebab nak celebrate birthday dengan geng geng GBS : Birthday 2018 : Vertigo, Banyan Tree KL

So alang alang dah sampai, usharina la sekitar kawasan sebab nak stay kat sini aku rasa macam tak berbaloi dan aku tak mampu pun.

Jadi, jom usha Banyan Tree KL - Terskodeng tanpa sengaja !

Betul betul dekat dengan Pavi

Pavi Residences. * lambai lambai tangan kat Kak Mah

Siap ada laluan bersambung terus dari bangunan Banyan Tree ni ke Pavilion.

Actually Banyan Tree ni ada residences dan jugak hotel. Memang dibina untuk cater orang orang kaya jer.

Foyer

Siap ada small garden kat depan

Ada port khas untuk perokok

Ada dedicated akses untuk hotel dan residences. Nak parking pun takut takut

Dan parking memang rate mahal gilosh. Jadi bertabahlah.

Dah parking tu naik lif ke lobby di tingkat 1. Di tingkat 1 ni kiranya hotel enrance dan juga ada satu cafe Bake by Banyan Tree yang jual kek dan pastry.

Ada jugak ruang menunggu dan meeting area.

Lif lobby


Bunga bunga hidup

Kat lobby bawah ni pun dan terasa kemewahannya

Dengan deco dan detailsnya

Pencahayaannya

ID yang menarik

Serta lampu lampu yang grandis

Sempat kami usha usha board room di level bawah ni sambil sambil macam orang kaya yang tengah menunggu orang kaya yang lain sebab nak discuss business juta juta.

Tetiba nampak BW dengan IH tengah pose pose selfie tertonggeng tonggeng.

Dah hilang aura orang kaya di situ !

"Hey you two.... this is not a playground. Get out !"

Boardroom

Ruang berbincang

High ceiling room

Lighting

Dan di lantai yang sama terdapat Bake by Banyan Tree - yang menyediakan home-made patisserie with a French touch. Macam takut je nak masuk sebab tak de orang !

Dah usha usha bahagian bawah, maka tiba lah masanya untuk naik ke reception area di tingkat 53.

Lif lobby ke atas

Panduan lif. Only few floors je untuk hotel. Banyaknya untuk residences

Tengah tunggu lif tu tetiba datang sorang staff ni. Dah mengelabah. Ingat dia nak soal siasat apsal datang hotel mewah tapi berpakaian macam gelandangan?

Rupanya dia nak tolong tekan kan lif !

Kus semangat. Naik balik aura kemewahan dalam diri.

Lif dengan pantas membawa ke tingkat 53 di mana reception desk berada.

Reception desk. Small but exclusive.

Staff staff tengah buat buat busy walhal takde tetamu pun

View

Kami dah tak tau nak tuju ke mana. Jalan pun macam jengket jengket tak nak bagi orang perasan. Padahal lupa diri badan macam badak sumbu ada hati nak jadi halimunan.

"Kita jangan gelabah biawak sangat boleh tak? Abis abis pun dia halau je. Lari la sambil pekup muka !"

Ha Ha Ha.

Tu lah. Kadang kadang kita manusia ni takut dengan benda benda yang tak perlu. Relaks sudah !

Level 53 level reception area

Dan dari level 53 ni, kami terkesima dengan pemandangan sekitar ibukota yang menawan.

Layan !










Lagi gelabah bila ada orang pandang.

"Where is the the the.... washroom?"

Cepat je nak larikan tumpuan. Padahal mamat tu senyum je pun. Dan dengan pantas dia tunjukkan arah. Tapi sebenarnya kami ada soalan lain.

Since mamat tu Mat Salleh, so aku beralih pada Chinese lady sorang ni.

"May I ask, do you have a Surau here?"

Terus minah tu muka macam kecewa.

"I am sorry. Actually we do not have surau at the moment, but is it OK if I give you a room so that you can pray?"

Hah ! Sapa tak nak... silap silap dia bagi aku bilik penginapan. Boleh kami cuba landing landing. 

"Let me get a sejadah for you"

Tu lah jawapan paling mengembirakan. At least dia membantu. Takde lah dia sibuk tanya tanya..

"Korang ni sappaaa? Aku tak free Aku tak free ! Kerja OT hari hari..  Jangan call aku sibuk ! Hari ni semalam dan esok. Eeeyo !"

Terus rasa diri ini di hargai. Terima kasih Banyan Tree !

Sementara tunggu dia ambik sejadah kami lepak kat sini

Rupanya dia bagi boardroom untuk kami solat dalam ni. Kira dah cukup baik dah ni...

Dan toilet dia adalah sangat wangi

Dah minah ni siap tunjuk kat mana nak ambik wuduk dan sebagainya. Cuma dia kata dia tak tau arah kiblat je. 

Tak per Darling, itu biar abang usahakan......

* sambil berbisik..

"Wah... hebatnya kamu...... yakinnya kamu....."

Feeling feeling dia adalah Elizabeth Tan.

So kami selesaikan apa yang patut.

Lepas abis semua solat kami mula nak menyelinap. Di level yang sama adalah area gym dan pool dia.

Masuk bilik gym dulu....

Usha usha lebih kurang

Tak menarik sangat since aku bukan kaki gym

Lepas tu nampak pintu ke arah pool. 

So kami pun beranikan diri pegi usha. Menarik gak area pool dia

Dan tak de orang !! Tapi ada makcik cleaner tengah terlentang atas one of the kerusi

Tengah berdengkur kot dia pun tak sedar kehadiran kami

Ambik feel kejap

Ajet ajet mewah

Dan kami terlupa satu perkara. Nak masuk area pool tu boleh tekan butang je untuk bukak pintu. Tapi nak masuk balik kena ada pass card.

Ah sudah ! Kami terperangkap di situ.

Mati lah Nak. Kantoi 3 orang manusia terkinja kinja perlukan bantuan nak keluar balik dari kawasan pool tu.

"Tolong !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Cemana ni?"

Ting !!!!!

"Makcik Cleaner?"

Tiba tiba kami bayangkan makcik tu bangkit dan terus buat tarian jaipong Drake.



Jangan call aku sibuk
Jangan call aku sibuk (ayo)
Jangan call aku sibuk
Hari ini, semalam dan esok (ayo, uh-uh-uh)
Magic Potions in the compound
Jangan call aku sibuk (sibuk, uh-uh-uh)
Jangan call aku sibuk (ayo, uh-uh-uh)
Jangan call aku sibuk
Hari ini, semalam dan esok (ayo, uh-uh-uh)

Nombor hilang, handphone baru
Overseas, takut bil melambung (ayo)
Esok cuba lagi
Atau takyah cuba langsung
Aku tak free, aku tak free (yeah)
Kerja OT, hari-hari
Banyak alasan yang ku bagi
Kalau suka, ada lagi

Tapi sekarang jangan call aku sibuk
Jangan call aku sibuk (ayo)
Jangan call aku sibuk
Hari ini, semalam dan esok (ayo, uh-uh-uh)
Jangan call aku sibuk (sibuk, uh-uh-uh)
Jangan call aku sibuk (ayo, uh-uh-uh)
Jangan call aku sibuk
Hari ini, semalam dan esok (ayo, uh-uh-uh)

Aku tak free, aku tak free (yeah)
Kerja OT, hari-hari (yeah)
Banyak alasan yang ku bagi
Kalau suka, ada lagi (yeah)
Tak dapat ku gantung lama, bateri nak mati
Tak dapat ku sembang lama, ada hal peribadi
Aku takde masa, jangan ganggu aku lagi
Gerak dulu, a-aku gerak dulu

Jadi sekarang jangan call aku sibuk (sibuk, uh-uh-uh)
Jangan call aku sibuk (ayo, uh-uh-uh)
Jangan call aku sibuk
Hari ini, semalam dan esok (ayo, uh-uh-uh)

Cuba jangan call, aku masih lagi sibuk
Kau ambil berat tapi padaku menyibuk (ay, yo, oh, no)
"Alif ada kat mana?"
"Alif ada dengan siapa?"
"Alif tengah buat apa?"
Jika aku tak jawab, sudah pasti
Itu jawapan yang ku telah bagi
Kau tak faham apa yang ku hadapi
Kenapa aku sorang yang kau cari

Jadi sekarang jangan call aku sibuk (sibuk, uh-uh-uh)
Jangan call aku sibuk (ayo, uh-uh-uh)
Jangan call aku sibuk
Hari ini, semalam dan esok (ayo, uh-uh-uh)

Magic Potions in the compound
Jangan call, aku sibuk

bersambung.....................

9 comments :

  1. hahaha,boleh pulak terperangkap.camner kesudahannya tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. jeng jeng jeng...

      harus la berlagak tak nak mintak tolong. takut kantoi. nasib ada solusi yang tak kantoi

      Delete
  2. suka la tgk kolam ni... mesti utk org yg menginap kat situ je ek

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup.. utk hotel punya guests.. residence ada pool lain tak bercampur

      Delete
    2. kalau jadi clearner pun boleh lepak kot..

      org x ramai.. hahaha

      Delete
  3. Replies
    1. tu lah... nak buat jahat selalu rasa bersalah jer...
      nak bayo... tak mampu...............

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...