Monday, October 29, 2018

Ah Cheng Laksa, D'PULZE Cyberjaya

Aku bukan lah jenis yang setia pada sesatu........................ juadah !

Ha ! Ha ! Jangan nak speku bebukan. Aku percaya pada variasi dan kita perlu mencuba banyak benda dan nikmati keenakkannya dengan cara yang tersendiri. Lagi lagi kalau makanan dari kiosk franchise yang sama. Susah nak jumpa yang makanan dia semua sedap sedap. Try sekali pastu dah tak nak on !

Tapi, aku jumpa satu port makan ni, yang aku rasa ketagih dengan makanan dia.

Nak tau kat mana? Jom ikut serta.....................

Apa???? Aloq Staq??? Awat jauh sangat??????

Sabo ! Sabo ! Sebenarnya tempat yang cheq maksudkan tu adalah....................... 

............. dipersilakan !

* bunyi trumpet dan drum bertalu talu.............

Ah Cheng Laksa.....

Pelik? Aku pun dulu pelik. Dulu nampak warung ni memang mati mati aku tak singgah kalau tak ada orang bawakkan.

Ada member ajak lunch kat Ah Cheng Laksa di D'Pulze ni dulu dan aku tak tau nak order apa, so dia suggestkan lah dan aku rasa terus aku terkesima rama rama....

* flip rambut Ella.....

Layan dulu suasana.....

Ni cawangan di D Pulze, Cyberjaya

Alamak. Ramai pulak pelakon tambahan

Konsep dia, dine in. Ada meja meja leh duduk

Dan kat sini biasanya lunch time memang penuh

Tapi kena order dan bayar dulu di kaunter

Ada menu dan set set hidangan

Ada jugak Ala Carte

ABC pun ada

Betul tak Bang?

Sebenarnya Ah Cheng Laksa ni bermula sejak tahun 1960 lagi. Rasanya dari belah belah Kedah sana. Menu dia selain dari laksa ada nasi lemak, mee kari, butter chicken serta kudapan kudapan lain.

Masa first time datang aku order nasi lemak.

Penanda meja


Nasi Lemak ayam rendang. Yummeh !

Pastu pekena roti bakar

Nampak pulak gambar cucur udang menggoda jiwa


Order ! Cucur udang

Air tak di lupa

Kenyang ! Alhamdulillah. Tapi memang sedap ah.

Pastu datang lagi


Dah jadi macam regular customer. Kemaruk

Laksa. Aku tak makan ni. Member punya


Menangis tunggu di Simpang Empat sebab makanan datang lambat


Kali ni makan nasi dengan kari ayam. Boleh tahan


Nasi Lemak rendang ayam tetap menjadi pujaan

Cucur udang di lupa jangan

Kalau dah suka orang kata hari hari lalu depan rumah. Ni bukan lalu je, singgah dah order makanan lagi dan lagi.

Macam naik semak budak waiter tu tengok aku datang.

Kali ni try mee kari

Member try butter chicken


Nom Nom Nom


Apa benda ntah nama ni. Goreng goreng. Sedap gak weh


Ke aku memang lapar?

Laksa mana? Laksa Ah Cheng laaaaa


Kopok Lekor dari Hitalia...


Makan lagi. Kali ni menyamar jadi warga Sungai Dua takut di cerca

Oh.. kejam. Makanan dia memang mengakibatkan ketagihan,

Siot ah Ah Cheng ni !

Lu tunggu kat simpang. Jangan lupa tapau apa yang gua dah order.............. ! Hehehe

Ah Cheng Laksa mana? D Pulze....

Originality is the secret to the popularity of this exotic Asam Laksa.
Ingredients are sourced from the North to ensure that consistency and quality are maintained at all time.

Ah Cheng Laksa has its origins since year 1960 in a small town in Alor Star, Kedah. A couple started peddling Asam Laksa to help make ends meet. Since then, the family’s recipe has been known for its unique flavour and special aroma. The business was taken over by one of their children, Ah Cheng, about ten years ago. She now operates from the family courtyard in a small town called Simpang Empat in Alor Star, Kedah.

Ah Cheng Laksa Sdn Bhd
Tel: 03-80817146
Email: ahchenglaksa@hotmail.my

About
Just Call Me AH CHENG! Betul-betul from the North! Best Northern Taste Asam Laksa in KL, Klang Valley, Some even said in Malaysia!! ^o^

Company Overview
Ah Cheng Laksa has its origins dated back over 56 years in a small town in Alor Star, Kedah.
A unique family recipe loved by the locals till today, it was brought into the Klang Valley in 2004 in the form of a chain shop by one of the family members.

Products
Besides the signature Asam Laksa, Ah Cheng Laksa also serves popular specialties such as Curry Laksa, Nasi Lemak, Pan Mee, Kuew Tew Soup, Asam Fish and Herbal Chicken Soup.

Ah Cheng Laksa, with its origins from a small town (Simpang Empat) in Alor Setar, Kedah, has been in Klang Valley for a while now (since 2003) with many outlets opened in various shopping malls. They even won the Star People's Food Awards for Best Assam Laksa in 2014.

Kesimpulannya makanan dia memang sedap sedap. Tapi aku sendiri pun tak tau mana satu yang sedap.

Pelahap?

Kang aku bukak franchise satu pastu tak balik modal sebab aku je tukang membaham.

Dah.. pegi rasa sendiri di outlet berdekatan anda.. 

Lawati fb mereka : Ah-Cheng-Laksa

Selamat mencuba !

12 comments :

  1. nmpak sgt kemaruknya tu meng. aku biasa makan laksa je...mee lain2 x penah coba...bole la try sbb dh termakan racun hang hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha.... cuba dulu baru tau...tapi rasanya tgk outlet gak la kot. sebab ada member cakap rasa dia mcm lain2 gak

      Delete
  2. I selalu gak makan sini bang meng. Curry laksa dia bisa bikin ketagihan. ok, jap lagi nak try Nasi Lemak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kann...

      selamat mencuba nasi lemak nya... mee kari kat kedai mangkuk ayam pun mcm sedap. dah try sekali. port baru skrg ni time meeting di cyber

      Delete
  3. Omg aku br setel taip cite ahcheng ni. Maap la aku kutuk gila2. Hahahaha tak sedapppp smua nya kat tekak aku. Taknak pi dahhhhh 😂

    ReplyDelete
    Replies
    1. up entry... !

      hahaha nasib gak la kot. kalau chef moody.. memang bukan masak penuh kasih saiyyangg

      Delete
  4. alamak, ini sudah ketagihan kronik.

    ReplyDelete
  5. Ah Cheng Laksa memang sedap banget! 6-7 tahun lepas makan kat Giant Shah Alam sana... mujur kat KL ni pun dah ada buka kat Avenue K... Rugi sapa tak cuba

    ReplyDelete
    Replies
    1. 6-7 tahun lepas dah wujud?? ahhh how i've missed kenikmatannya..

      Delete
  6. Halal kah...? Tgk nama pun dh mcm x halal... Laksa melayu banyak lg woiii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang kata biar bodoh...boleh belajar.
      jangan bodoh sombong... nanti kurang hajar...

      http://www.halal.gov.my/v4/index.php?data=ZGlyZWN0b3J5L2luZGV4X2RpcmVjdG9yeTs7Ozs=&negeri=&category=&page=328

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...