Friday, May 25, 2012

Aku Kembali DCC Mu

Haii semua !

* lambai lambai ke udara.

Halau lalat sebenarnya.

Apa khabar??

Abang dengan ini mengistiharkan aku dah selamat pulang dari trip weekend lepas. Trip over the weekend saja.

Mana aku pegi???

Apakah engkau tertanya tanya????

* mati la tak de orang nak tahu pun.

Destinasi nya?


Sebuah kota metropolitan


Ada buah rambutan. Tapi bukan dalam Malaysia 


Ada pantai tapi bukan di Boracay


Great Ocean Road, tapi bukan di Australia


Ada gurun tapi bukan di UAE. Jauh sekali Gurun Kedah


Pantai yang tenang dan lawa, tapi bukan di Acapulco


Tasik yang tenang. Bukan di Holland


Gurun tapi bukan di Sahara


Tidak jugak di Qom, Iran


Bukan di China


Atau Hong Kong


Tidak di Afrika


Mahupun di Jordan


Bukan di Bali


Tidak juga di Phillipines


Jauh sekali di Grand Canyon


Tapi ada feeling feeling sikit  


Bukan di Fiji

Ada Hard Rock Cafe juga. Alamak ! Terkantoi dah !

Bandar yang pesat membangun tapi bukan di Rio DJ

Bekas kawasan tinggalan perang

Dengan bangunan yang cantik dan mengkagumkan

Yang menarik dan menawan

Macam di Paris tapi bukan........

Bukan. Bukan Paris atau France

Bukan juga di London


Ya !

Di Vietnam !

Yey. Sapa dapat teka dia dapat penampor.

Hahhahaha.

Aku dah balik. Alhamdulillah. Masih lagi one piece.

Kepenatan masih belum hilang. Nak update pun otak masih weng sebab penat. Sampai je terus gi opis dan bekerja seperti biasa. Gigih tak?

Dan trip ni jugak trip yang agak gigih.

Aku ke Ho Chi Minh pastu naik bas ke Mui Ne. Di Mui Ne balik semula ke Ho Chi Minh dan balik KL.

Nak kata overall, OK la. Good trip. Aku nampak apa yang aku nak tengok. Aku pergi mana yang aku terasa nak pegi. Walaupun terpaksa nak bas berjam jam sampai berkematu bontot. Naik moto pulak sesat ntah ke mana hala semata mata mencari gurun di Asia. Sampai ke malam jadinya. Dah la aku tak bawak spek mata. Tawakkal je lah. Sampai ada mamat ni siap tanya.

"Are you alone?"
"Yes"

Dia tak tahu aku separuh mampus. Orang datang naik jeep segala, aku muncul dengan motosikal dan helmet kura kura.

Shopping di Ho Chi Minh agak happening.

Cuma yang tak happening kota Saigon ni dah jadi macam kat Malaysia. Bersepah sepah orang Malaysia. Erghh. Stress. Dah tak rasa macam kat oversea. 

Masuk kedai halal sampai tak de seat. Sampai sudah aku tak jumpa nasik di HCM. Berak pun tidak !

Tapi, dalam pada aku ni malas nak shopping terkena la jugak.

Konon sebab murah. Beg pegi 4 kilo. Balik 14 kilo. Dari murah, kena bayar excess luggage terus rasa macam tak murah.

Hahahaa.

Anyway, good trip. Aku enjoy dan suka Vietnam. 

Nanti bebila rajin aku update dengan gigih dan gagah.

p/s Layan lagu best. Aku layan lagu ni masa kat Vietnam !



Aku mengenal dirimu
Sedari dulu seperti itu
Tak sedikit pun ku ragu
Ku percaya apa adanya kamu

Jangan pernah berubah untuk mencintaiku
Aku pun kan selalu mencintaimu
Satu yang aku minta engkau tetap setia
Setia selamanya denganku

Walau musim telah berganti
Yakinkan hatimu takkan terbagi
Kini esok dan selamanya
Ku jaga cintaku hanya untukmu

Jangan pernah berubah untuk mencintaiku
Aku pun kan selalu mencintaimu
Satu yang aku minta engkau tetap setia
Setia selamanya denganku

2 comments :

  1. Cikdu!!!! I oloikeeeee HCM!! 3 kali pergi..... 3 kali for shopping ..memag happening.. tp tak pernah gi gi for tour waaaaaaaaaaaaaa cos semua kawan2 nk shopping sajaaaaaaaaa

    yep, org malaysia makin ramai.gi mana2 memg nmpak...... kedai halal pun dah byk.......meg gila kain cotton kalo ke sana.....next year InshaAllah nk gi lagik......

    by the way, makan poo (mcm mee ) kt sana???and kopi ais?? kopi vietnam sgt sedap hingga mengguris perasaan kan......

    hahaa pjg pulak....waiting for ur entry ya cikdu!!!! huhu nk tau pengalamang :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...