Tuesday, January 23, 2018

VS

Showtime.............................

drum roll

Mana satu pilihan kalbu.......................?

Teh tarik atau sirap bandung?

Kiri atau kanan?

Aummmm..... buntu membuat pilihan

Mac book or Ipad?

Dior atau Jo Malone?

Nasi Dagang atau tomyam?

Roti bakar atau roti canai?

KFC atau Marrybrown?

Sukar tak membuat pilihan................?

Dan yang ini...................

Star Wars

Atau Jumanji???

Aku memang nak tengok Star Wars tu. Memang aku follow dan selalunya aku lupa details cerita. Haks.... ( tanda tanda penuaan ). Tapi kali ni memang nak tengok.

Pastikan jadi.

Kebetulan ada meeting di Cyberjaya. Aku tengok di Pulze

Beli tiket

Dan kudapan

Layan..............

Aku suka..  walaupun ramai kata tak best !

Pastu bebudak nak tengok Jumanji.

 Terpaksa layan

Ramai kata best, tapi bagi aku tak best mana ! * yawn

Kehendak, minat dan pandangan manusia selalu berbeza.  Yang kita suka tak semestinya sama dengan orang lain. Perbezaan pendapat itu wujud, tapi perlu ada ruang untuk toleransi memainkan peranannya.  

Tak perlu gaduh gaduh. Apa yang ada... belasah jer...........  Janji tak menyusahkan orang lain. Janji tak merosakkan mood sendiri.



Kasih apakah yang ingin engkau nyatakan
Didalam mimpiku ketika aku sedang melara
Kasih mengapa kau larakan ku begini
Kau biarkan aku syahdu merindu sepi sendiri

Izinkan pintu kasih terbuka
Walau untuk seketika
Pasrah aku diperhamba sahaya
Demi kasih ku rela

Aku telah tahu siapa aku disisimu
Hanya sebutir kaca tak berharga
Akan menerangilah ia tiba masanya
Itu janji kasih
Kasih nan suci

Kasih dimanakah harus aku berdiri
Didalam hatimu tatkala rindu sedang menyala
Kasih usahlah kau biarkan ku berduka
Dipuncak pohon cinta yang sedang meranum berbunga

10 comments :

  1. laki den pentegar star wars (siap juin grup 501st) pn kata x best sgt...aku yg krik krik je dgn star wars, tetiba rasa best plak yg kali ni banding yg sblm ni. so mmg cita rasa x sama la kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..... stress lak org tak setuju bila aku kata star wars kali ni best..

      * curah honey stars dgn susu dugro rendah lemak tanda protes

      Delete
  2. JUMANJI uncle.....JUMANJI...siyes..kelakar giler...

    ReplyDelete
  3. star wars ni tengok masa zmn sekolah dulu kt tv..dgn citer Battlestar Galactica..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...