Monday, January 22, 2018

Cuti Sekolah Hujung Tahun 2017 - Highlight

Dah masuk tahun baharu baru nak highlight...........

Percutian bersempena cuti sekolah hujung tahun 2017.

Budak budak mati kutu tak di bawak berjalan ke mana mana. Nak gi jauh jauh tak bermasa, jadi gi dekat dekat je.

Ke mana kita cutiney?????????????????????

Pack barang macam nak gi jauh jer

Anak anak aku bukan kisah sangat pun

Pada dia orang janji bercuti

Kalau jauh kang lagi dok ulang tanya

Jauh lagi ke Papa hotel kita?

Ni ke hotel kita?

Belum apa apa dah singgah beli Mc Donald's. Lapar... padahal belum sejam perjalanan.

Nasib baik dekat

Kejap je sampai

Tak payah drive jauh jauh, buang masa

Misinya cari kelengkapan sekolah

Sambil santai santai

Usha usha

Dan beraktiviti

Walaupun tak pandai

Tapi konfiden level mesti tinggi

Selera juga dipenuhi

Nom Nom Nom..... perut di isi

Penginapan kami

Santai lepak lepak 2 malam

Musim cuti memang ramai orang

Nasib la penginapan selesa

Layan cuci mata dengan pemandangan

Dan budak budak dapat mandi kolam

Asal ada pelung dan kelaparan

Misi mencari tempat makan

Dan makan...............

Percutian yang santai dan meriangkan....................

Misi tercapai walaupun cuti tak jauh mana

Percutian terakhir untuk tahun 2017 ................................... khusus sebelum Hero selamat masuk sekolah asrama. 

Tapi kerisuan aku takut Hero tak bertahan lama. Takut tragedy lama berulang kembali, aku dulu cuma tahan seminggu je sekolah asrama lepas tu melalak nak balik !

Macam macam alasan bangang aku reka. Isk.... semoga sejarah tak berulang semula............... !

Moga anak aku lebih kental dari Papanya. Amin !



Andainya aku bertanya
Padamu tentang bahagia
Di mana nilai setia

Di manakah puncak cinta

Mahukah engkau mengerti
Harapan serupa mimpi
Ianya dapat terjadi
Atau hilang tak berganti

Sejarah mengajar kita
Menjadi lebih dewasa
Meniti arus angkara
Lupakan kisah yang lalu
Teguhkan tugu imanmu
Doaku buat kekasih

Yang dulu usah dirindu
Hilangkanlah dari hatimu
Doaku buatmu kekasih

Sejarah mengajar kita
Menjadi lebih dewasa
Meniti arus angkara
Lupakan kisah yang lalu
Teguhkan tugu imanmu
Doaku buat kekasih

Yang dulu usah dirindu
Hilangkanlah dari hatimu
Doaku buatmu kekasih

Yang dulu usah dirindu
Hilangkanlah dari hatimu
Doaku buatmu kekasih
Doaku buatmu kekasih
Doaku buatmu kekasih

8 comments :

  1. tahniahh Hero..dapat masuk asrama..mckk ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih.

      x la... jauh sgt nak gi kolek tu... kat Putrajaya jer

      Delete
  2. rasanya banyak gambar yang berbicara kali nih

    again..stay strong dik

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq Kak anash.

      I will survive !!!!

      * pakai headband

      Delete
  3. good luck Hero!
    aku dulu lum masuk asrama dah keluar. kahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha.. lebih kurang je la kita. aku tahan kejap laa

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...