Friday, March 31, 2017

Tonton Movie : January - Mac 2017

Koleksi wayang dari Januari - Mac 2017.

Agak kurang tengok wayang...... Tak banyak cerita menarik plus kurang kelapangan nak terjah panggung. Tapi ada jugak la sempat selit dua tiga movies sepanjang awal tahun ni.

Seperti biasa MBO Cinema menjadi pilihan sebab kurang orang. Tapi ramai jugak sebenarnya

Selalu tengok kat Citta Mall sebab senang parking

Dah abis di kopek kopek lego ni semua

Dah berjaya kopek.. vandal pulak dengan benda benda tak sesuai


Bersemangat nak tengok wayang anak aku ni

Cerita pertama aku tengok untuk tahun 2017 ni.

01 : Arrival 

Aku yang teringin sangat nak tengok movie ni. Konon konon macam best. Aku paksa OR... last sekali abis cerita terkedu tak reti nak cakap apa.

Kisah Alien datang ke bumi dan cuba berkomunikasi. Haram aku tak faham cemana dia berhubung, sedar sedar dah flash back buat pening kepala aku.

Tapi satu je.. Tengok space ship Alien tu, aku teringat kuih akok ! Buat aku lapar...

Sedap kalau dapat akok panas panas ni. Lagi lagi kalau Akok Salor.. God mother of segala Akoks !

Cerita ke dua...

02 : Passenger

Pun sebenarnya agak mengecewakan. Buang masa aku jer. Buang duit tu sudah tentu. Stress.... !

Nasib baik kalau gi wayang mesti makan makan. 

Selalunya KFC menjadi pilihan

KFC... it is finger licking good

Sebab kecewa beberapa movie tak menginzalkan, so malas nak layan. Sampai la movie seterusnya. Pun aku jugak yang kecoh kecoh nak tengok.. Konon macam best !

03 : Guardians

Cerita macam cas cas Marvels tapi production hampeh. Ni cerita Russia sebenarnya. Alih bahasa lagi pulak tu. Sound dah berhenti mulut masih bercakap lagi. 

Jalan cerita berserabut. Aku yang tengok pun serabut.

Nasib baik ada Cheese Tart Hokkaido.. Now ada perisa durian !

Gong Xi Fa Chai di Subang Parade

Ada hati nak tengok John Wick.. tapi ganas sangat... tak jadi lah

No thank you !

Agak kecewa la suku tahun pertama ni. Movie movie semua tak kena dengan selera. Tapi cerita yang ni aku kena tengok !

Excited.

Tengok di MBO Subang Parade

Try Theater Auro.... untuk movie experience yang lebih padu... Tapi aku rasa IMAX lagi mantap kot.

Ini cerita nya. 04 : Logan 

Pengubat duka lara. Logan menyembuh segala siksa sengsara movie movie yang tak menarik sebelum ni.

Puas hati !

05 : Kong..... kalikong..... Not bad.. Budak budak pun seronok tengok movie ni. " Papa kalau ada rasaksa besar Papa kejut adik tau " .....  Booom ! Sampai Princess tak jadi tidur. 

Bersedia untuk beberapa movie yang akan datang

Nice to watch.....

Dont want to watch. Sebab movie Russian jugak

Maybe... Tengok la nanti

Likely to watch

Must watch

We shall see.....

 Tunggu sesi seterusnya untuk update movie movie yang sempat di tonton di pawagam berdekatan !

* baling popcorn lemau dalam tong sampah

Layan OST Logan...



I hurt myself today
To see if I still feel
I focus on the pain
The only thing that's real
The needle tears a hole
The old familiar sting
Try to kill it all away
But I remember everything

What have I become
My sweetest friend
Everyone I know goes away
In the end
And you could have it all
My empire of dirt
I will let you down
I will make you hurt

I wear this crown of thorns
Upon my liar's chair
Full of broken thoughts
I cannot repair
Beneath the stains of time
The feelings disappear
You are someone else
I am still right here

What have I become
My sweetest friend
Everyone I know goes away
In the end
And you could have it all
My empire of dirt
I will let you down
I will make you hurt

If I could start again
A million miles away
I would keep myself
I would find a wa

12 comments :

  1. kan abam..Logan tu memang puas hati, sedih bukan sebab jalan cerita or Logan mati, sedih sebab last Hugh jackman jadi wolverine

    ReplyDelete
    Replies
    1. Logan dah ada job baru.. jual buah longan.. 3 kilo spuluh

      Delete
  2. rasanya kebanyakan movie aku dh tgk...ko x tgk cerita hacksaw ridge ke? pada aku cerita dia sgt inspiring la...dan best pada aku. cerita Life tu xtau nak kata la...kalau korang minat mcm citer alien ok kot. Cerita Russia mmg aku x tgk la..sure alih Bahasa..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. bab wayang ko memang pemenang !

      aku x tengok hacksaw ridge tu sebab OR aku x suka citer perang2. nak download malas. x best tgk wayang kat tv.

      life tu... ghmmm so far tak dan nak tgk lagi.

      Delete
  3. Tengok la Life! Not bad movie and interesting

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...