Thursday, March 26, 2015

Trip Xcited Terlebey : 14 - Aonang to Sepang

Fuh !

Ini last entry untuk trip ni. Semoga memberi gambaran dan idea untuk sesapa yang bakal jelajah ke Koh Lanta dan juga Aonang ni nanti.

Sebenarnya di Krabi dan Aonang, banyak lagi tempat tempat menarik yang boleh di lawati. Tapi tu semua ikut la minat dan interest masing masing. Bagi aku yang lebih suka pada pantai dan pulau, so aku rasa pilihan aku untuk ke Koh Lanta dan Aonang ni amatlah bertepatan.

Penyebab nak gelapkan kulit kasi rentung !

Hehehe.

Suasana petang di West Railay Beach

Perjalanan bot dari West Railay Beach balik ke Aonang agak smooth lah. Ada few mat salleh dalam bot yang sama. Siap ada yang berkenal kenalan dan merancang untuk keluar dinner bersama.

Telinga aku kan capang suka je dengar perbualan orang. Hehehe.

Sampai di Aonang, aku ada misi yang perlu di laksanakan.

Pertama aku nak makan !

Kedua aku nak kena cari transport untuk ke airport pagi pagi esok !

Ketiga.. aku kena beli barang sikit sebab ada kiriman.

Malangnya duit aku dah kehabisan. Sebenarnya cukup je dengan RM600 yang aku bawak dari Malaysia tu. Tapi sebab bila orang mengirim so nak tak nak terpaksa lah walaupun aku tak suka ambik kiriman dan biasanya aku buat tak tau jer.

Tapi anak anak buah aku yang nak so kena la cari sepasang sorang baju yang di idamkan. Kalau ikut aku memang tak de beli apa apa pun. Even fridge magnet pun aku dah tak kumpul.

So aku keep memori dalam kepala otak je la bila berjalan.

Sampai di Aonang.. di Aonang Street tu memang banyak kedai kedai jualan.Apa je yang nak di cari, berkemungkinan ada di sekitar situ.

Tapi aku cari ATM dulu sebab nak keluarkan duit.

Jumpa CIMB. Terima kasih CIMB.. aku memang activekan pengeluaran wang di ATM luar negara untuk CIMB ni so memang senang sikit la kalau kehabisan duit. Cuma kena charge RM 8 sekali pengeluaran so sebaiknya jangan keluarkan banyak banyak kali. Sekali tapi dalam jumlah yang mencukupi.

Jumpa lagi orang jual Thai Pancake aka Roti Canai ni

Selesaikan apa yang patut dulu... cari apa yang perlu

Berpusing pusing jugak la aku pegi dan patah balik sebab nak nego cari harga yang murah murah. Dapat la yang murah tapi kain t shirt macam tak berapa berkualiti. Tapi sebab orang nak, aku belikan jer

Cenderamata

Perut pun lapar minta di isi. Ada few kedai halal yang aku jumpa kat sekitar Aonang Beach ni. Banyak pilihan so tak susah nak makan.

Sebab ada duit lebih sikit.. konon konon nak makan mewah. Makan kat kedai seafood tepi pantai

Last last order nasi goreng. Hahahaha. Aku tak tau nak order apa.. Macam mereng je makan sorang sorang nak order lauk bukan bukan.. Makan cepat cepat dan blah. Pedas jugak nasi Thai Fried Rice nih...

Macam biasa di sekitar Aonang ni selain jual jualan ada jugak urut mengurut. Aku tak try pun cuma terpaku kejap nak fahamkan apa benda dia tulis ni. Sapa reti?

Ni area hotel yang aku duduk dulu

Ada banyak jugak club dan bar... bagi yang mencari hiburan

Boleh lepak lepak santai santai

Lepas penat merayau cari barang orang, akhirnya aku dah tak tahan. Penat.

Terus je balik ke hotel.

Tapi sebelum tu aku pegi cari transport untuk ke airport esoknya. Ada banyak kiosk yang jual transfer ni tapi harga dia sorang dalam THB200 jugak lah satu hala ke airport. Kalau ramai sebaiknya boleh sewa teksi jer tapi harga teksi kalau subuh subuh hari agak mahal. Lebih kurang THB 600 sehala satu teksi. Tapi kalau lewat sikit lepas pukul 8 harga dia kebih murah.

Kena tengok jadual flight jugak lah.

Malam tu aku terus terlena tak sedar diri. Penat. Dan memang nak kena bangun subuh subuh hari. Jangan terlepas transport sudah.

Pukul 4.30 pagi aku dah tercegat tepi jalan ni tunggu van. Memang masa beli tiket tu dah confirm kat mana dia orang nak pick up dan pukul berapa..

Subuh subuh hari area Aonang ni baru la nampak lengang. Kalau tak bersimpang siur dengan manusia dan kenderaan

Dah sampai airport ! Check in apa semua

Sempat hisap rokok dan minum nescafe

Flight on  time !

Dapat naik kapal terbang kuning ni

Prince livery...

Flight balik pun tak penuh.. so aku dapat seat yang nyaman kat belakang

Take off meninggalkan Krabi Airport

Bye Bye Krabi.. Sepanjang penerbangan aku membuta sebab ngantuk bangun awal

Port Klang area

Avillion Port Dickson. Terus menyimpan hasrat nak gi bercuti cuti di tanah air sendiri

Sepang...

Landing time

Alhamdulillah selamat sampai

KLIA 2

Home sweet home !

Puas hati aku dapat berjalan dan melengkapkan trip ni.

Riang di hati sebab semuanya berjalan dengan lancar dan aku akhirnya berjaya menrealisasikan impian keemasan Benson & Hedges aku untuk ke Koh Lanta.

Personally aku rasa Koh Lanta tu menarik jugak. Tapi kalau sesapa yang belum ke Phi Phi.. Phuket, Samui,atau Lipe boleh la terjah ke sana dulu. Koh Lanta can wait.

Tapi boleh jugak try pulau pulau yang masih belum diterokai sepenuhnya macam Koh Rok. Koh Mook dan Koh Kradan. Banyak pulau pulau di Laut Andaman ni yang mempunyai keistimewaan dan keindahannya sendiri.

Apa apa pun... Kalau nak compare, Boracay tetap menawan hati tapi tak adil la kan macam tu. Still Koh Lanta akan tetap terpahat juga di sanubari sebagai sebuah destinasi yang aku pernah jejaki.

Cuma satu je agak ralat. Azam Dungun aku untuk kurangkan merokok adalah gagal !

Sampai airport dengan gembiranya aku beli rokok duty free buat stock ! Masih belum boleh lagi. Biar saja dulu.... nanti la usaha lagi.

Entah angin apa yang telah membuatmu
Tiba-tiba saja membenciku
Bagaimana lagi ku pahami kamu
Tak cukupkah pengorbananku

Dan memang terkadang kamu membingungkan
Kemarin katanya sayang, hari ini hilang

Biar saja cinta pergi sekali ini

Entah angin apa yang telah membuatmu

Biar saja Biar saja Biar saja Biar saja

TAMAT.

7 comments :

1. mana boleh benti merokok tetiba meng...ko tu perokok tegar...kena slow and steady...walaupun memakan masa...sekotak 3 hari pun kira dah ok....pastu sekotak seminggu (masuk hangin la rokok)...lama2 terus ko tak teringin..hehe..gitu aku imagine kan utk ko (walaupun aku masih tak berjaya benti smoking...hehehe)

- hayati -

2. Tamat..maka paham lar saya why entry nie tajuk nyer" Trip Xcited Terlebey.."14 episode kot..haha

Tahniah abg meng! :)

3. HG : betul tu..

kalau drastik sgt tak jalan kan. slow slow pun masalanya tak jalan jugak.

tunggu harga rokok melambung tinggi baru dtg kesedaran la kot.

caiyok2.. ayuh kita sama sama berusaha..

usaha pasti jaya jusco !

An : tq An.....

Amir : lambak ! dok royak awal awal...

4. Meng ...

If you kata placard tuh kat tempat urut, maybe another tarikan utk para suami??? Sebab tak nampak habis placard tuh !!!

Habis sudah sebuah episod .... tapi memang best !!!

Dan tak sabar nak tunggu SriLanka punya episod !!!!

Hahahahha

5. xpe, perlahan-lahan semangat harus terus membara...nanti berentilah tu...

6. Ghaz : agaknya la .. tapi mcm bukan bahasa thai. tak tau la kot pinoy lak sesat kat situ..

sri lanka ada. dah siap tulis dah. cuma tunggu schedule lagi..

lambat lagi sebab ada trip KK Menunggu queue.. hehehehe..

sri lanka kena tulis cepat sebab takut lupa drama drama yang berlaku dulu tu....

Nasa : thanks.. doa doakan la.... harga pun dah makin mahal neh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...