Tuesday, March 31, 2015

Program Sempena Cuti Sekolah Mac 2015 - Highlight

Gila tajuk sangat ilmiah. Walhal pegi melepak lepek santai jer.

Cuti sekolah untuk penggal pertama sudah berakhir. Jadi bersempena cuti seminggu hari tu budak budak adalah murung kalau tak di bawak berjalan. Maka sebab aku tak cuti, so gunakan masa weekend je untuk bawak mereka dengan program percutian ni.

So cuti seminggu ada 2 weekend, maka aku manfaat weekend je sebab aku tak ambik cuti.

Program pertama adalah datang secara spontaneous sebab budak budak ala ala terdampar sepi di rumah tak berjalan. So kami pegi santai weekend di KL saja sambil melawat salah satu tempat yang aku sendiri masih belum berjaya lawat lagi !

Tak jauh mana pung

Awak kat mana? Awak kat mana? 

Kami kat sini ! Kami kat sini !!

Aquaria KLCC !!! Jumpa Cik Penyu yang sexy

Jerung yang pretty

Diver yang berani mati

Kuda yang tak boleh berlari

Dan obor obor yang menari nari

Sebab ini kira plan on the spot dan aku merangka rangka cari hotel untuk weekend getaway di kotaraya jadi available hotel adalah limited. Asalnya aku plan nak stay di hotel yang baru di buka di KL ; Fraser Residences tapi fully booked lak hari tu. 

Maka kami menginap di Fraser Place, KL

Fraser Hospitality. Not bad. ! Seriously not bad.

Infinity pool overlooking KL Tower

Selesai first weekend cuti tu di KL, the following weekend kami gerak jauh sikit. Yang ni memang dah plan agak awal ( seminggu awal )... so aku dah prepare cari hotel apa semua.

So bergerak lah kami ke Selatan !

Nak pi mana tu?

Oh. Singgah isi perut di RNR dengan bekalan Nasi Lemak

Daulat Tuanku !

Kami ke Legoland ! Yeay !

Menginap di Legoland Hotel, Nusajaya

Malangnya cuaca agak tak menyebelahi sebab hujan sepanjang hari

Tapi sempat jugak la masuk Legoland Themepark

Melawat miniature miniature ni

Ini first lawatan kami ke sini

Ada baiknya cuaca hujan so cuaca tak panas.. Tapi aktiviti terhenti setiap kali hujan turun

Sempat la juga mencuba ride ride di sini. Yang best orang tak ramai !!!

Hari ke 2 kami masuk ke Legoland Water Park sebab memang ambik Combo Ticket

Mandi manda sampai lebam

Sempat merayap tengok tengok area Puteri Harbour

Dan Nusajaya

Masjid Kota Iskandar

Of choss... singgah window shopping kat JPO. Tengok tengok jer...

Tapi aku punya Diva Divana mengaruk nak beli kasut tinggi. Sudahnya end up dapat beg ni jer... 

Overall... penat jugak la 2 weekends especially drive jauh jauh sampai ke JB. Tapi ni kira membeli jiwa jugak sebab bulan April ni aku ada 1 trip tanpa mereka.

Sebab hujan tak sempat nak explore banyak tempat di Nusajaya tapi budak budak memang syok abis la spent time di Legoland. Bapak budak je la yang kopak.

Princess sepanjang jalan jalan nyanyi lagu AC Mizal dengan Luna Maya. 

Aku memula musykil lagu apa dia nyanyi...

"YE YO ......."

Macam tu je bunyi nya....

Rupa rupanya nya... Paranoid !



Malas nak buh lirik sebab aku tak minat AC Mizal. Huhuhu...

12 comments :

  1. Kami kat sini.. kami kat sini..
    Aquaria KLCC.. jumpa Cik Penyu yang sexy
    Jerung yang pretty
    Diver yang berani mati
    Kuda yang tak boleh berlari
    Dan obor-obor yang menari-nari

    Dah macam pantun 6 kerat la pulak bang.

    ReplyDelete
  2. seronok la hero ngan princess boleh mandi tanpa batasan

    ReplyDelete
  3. kelassss taste anak dara ko wehh.. kecik2 dah nak berhigh heel

    ReplyDelete
  4. worth it tak bang meng rega ticket legoland tue?? nk bawa anak buah umh 6tahun berbaloi ka?? #makngahtaknakkopak hahaha

    ReplyDelete
  5. 1. Rajin wife bang Meng masak. setiap kali travel dia memang prepare kan? bagus dia. pastu dia suka collect Tupperware ke? meh gang ngan I hehee :)

    2. princess suka kasut tumit? well, my girl pun sukaaaaa terpaksa jugak beli tapi bukan kat JPO la kat jusco jer hehehehe :)

    3. Legoland, yeayyy may nanti family day kat sana. dah janji nak bawak kids tapi asik tangguh so kali ni company yang organize confirm join hehe :)

    ReplyDelete
  6. cerita legoland aku terperap. igt nak kuar time cuti skola nnti..hehe

    puteri harbor..aku gi gak. kitty town.

    tapi puteri harbor tu bleh thn la *damai* tempatnya. ptg2 tgk yatch yang for sale. pilih2 la mana satu yang berkenan haaha..

    ReplyDelete
  7. menarik jg Legoland..ada org suggest skip Legoland (sbb x best), terus ke USS (lg best)..sokong produk tempatan..

    ReplyDelete
  8. wahhhhh...bestttt..nak jadi anak angkat boleh dop papa meng???wakakakkaakka
    boleh hikut p coti coti..

    bagus hero ng pinses ni..asal papa beli jiwa je dh tak yah ikut papa p trip..hahahaha..

    bila la nak dapt tgk hero ng pinses kannnn :)

    ReplyDelete
  9. Sham : haha nak cepat. main tulis caption jer..

    buh gambar dan taip skit2.. blogger yang tak berapa rajin kan?


    CC : tu la. sampai aku sendiri basah. padahal x plan nak basah pun...


    Azra : tak tau la menurun sapa suka bergaya...

    suka menyanyi tu ikut aku la kot.. suka bergaya ni maybe ikut trend agaknya.. hahahaha


    An : boleh. 6 tahun tu ok dah. kalau dia berani nak main main. mcm princess tak berani sgt. dah penat beratur pun last2 dia tak nak.

    penat je bapak dia beratur


    ReplyDelete
  10. Hani : dia kena masak sebab anak dia kuat makan !

    tupperware ke tu? hahah kau tanya aku mana la aku tau. aku makan je.... tak pernah nak ambik tau bekas apa.. janji kenyang..

    princess tu memang suka bergaya. kasut paling dia suka. asyik nak bertukar je. alasan kaki sakit la apa la. pastu nak kasut tak nak yang biasa2.. blink2.. tinggi2.. kat JPO hari tu x beli pun. pujuk ckp beli kat tempat lain nanti.. sebab tak jumpa cari utk budak2 kat situ.

    kalau company bawak trip ke legoland wajib pegi.

    banyak save tu !!!


    NanaT : haaa aku nampak kat IG kau pegi legoland..

    aku x masuk kitty town tu. lagipun hujan manjang.. syok tido je lah....

    puteri habour tu damai dan agak bosan. nasib aku x ambik hotel situ kalau x mati kutu

    ReplyDelete
  11. Nohas : kalau mampu boleh je pegi dua dua... legoland pun menarik juga...


    MKL : pretty pada nama. kalau bagi tangan dia ngap jugak agaknya...


    MJ : x daya dah nak angkat. 2 orang ni pun dah semput..

    kena beli jiwa dia orang jugak sebelum kena tinggal. kalau x ada yang merajuk nanti...

    tak yah tengok la.. budak budak tu comot je manjang...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...