Thursday, October 24, 2013

Sehijau Padi Sekinchan...

Dalam kehidupan ini, aku rasa ada 2 benda yang aku sangat takjub.

1. Kapal Terbang
2. Sawah Padi.

Jangan tanya kenapa, aku sendiri pun tak tau sebabnya. Tapi kapal terbang tu buat aku kagum kebolehan burung besi tu terbang di udara.

* baling buku sains belakang rak kasut

Dan sawah padi adalah anugerah Tuhan yang tak ternilai untuk satu kenikmatan perasaan yang hanya aku sendiri boleh rasakan.... Aku suka sebab kaler hijau kot.

Tak perlu ke Longsheng, Tegalalang, Jatiluwih, Banaue mahupun Sa Pa untuk melihat padi. Padi di Malaysia pun tak kurang hebatnya, cuma tak tersusun di lereng lereng bukit macam di tempat sana.

Apa apa pun, sumpah, padi di Sekinchan jugak tak kurang hijaunya......

Walau tidak mampu untuk berteduh, tapi mampu mengisi perut yang memboyak.............

Layan padi di Sekinchan, Selangor.





Letih aku bila menatap
Segala kisah dalam dirimu
Pengorbanan dan penantian
Hanya terbuang dan sia-sia

Kau hempaskan tubuh ini
Kau goreskan luka hati

Takkan aku kenal lagi
Tulus cinta yang kau beri
Pergilah cintaku
Lupakan dirinya

Takkan aku ingat lagi
Sakit hati yang kau beri
Pergilah cintaku
Biarkan berlalu















Waktu terbaik untuk melawat Sekinchan.


Cepat cepat pegi sebelum warna warna jelapang padi ini bertukar sendu.. 

Jangan biarkan ianya berlalu........

9 comments :

  1. Perut yang memboyak...saya terpegun dengan padi bukit di Tegalalang...sungguh mempersonakan.

    ReplyDelete
  2. Part padi tengah golden-golden tu memang best kalo buat photoshoot!

    ReplyDelete
  3. dah lame tak blk kampung arwah embah..

    *ade lagi tak rumah kapal terbang tu?

    ReplyDelete
  4. pokok nur kasih masih x jumpa kah?

    ReplyDelete
  5. MKL : tegalalang tu kecik sgt tempatnya... kalau di bali jatiluweh yang terbaik.. tapi jauh nak pegi.

    JR : yup.. btol. kena pegi la mid nov nanti nih...

    BTK : kat mana lak rumah kapal terbang tu??

    suka la nak suruh aku pegi riki lagi tu..

    cepat kasi tau !!

    AM : tu kat tanjung karang. malas nak cari dah. nanti aku pulang dengan kehampaan...

    ReplyDelete
  6. sawahnya subur sekali, saya jadi ingat drama nur kasih, sangat bagus sekali drama tu tersentuh hati ni
    wah suka lagu hello juga ternyata :D

    ReplyDelete
  7. hamboih anak dara bunga merah di rambut! hahaha...

    mmg cun...kalo ko lalu teluk intan ada satu kawasan tepi jalan yg ada sawah padi yg kalo waktu panas, gambar ko leh jadi wallpaper desktop! haaaaaaaa...

    ReplyDelete
  8. DR : kamu layan nur kasih? lagu hello tu sedap juga..

    Biq : haa tu nama dia lukut.

    TSP : aircraft best... crew je tak best..

    * taxi !

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...