Thursday, August 29, 2019

NATURE ESCAPADE | 09 : GPO - Genting Highlands Premium Outlets

Lepas singgah di Temerloh untuk menjalankan tanggungjawab kepada perut dan juga tanggungjawab pada Ilahi, kami membelah laluan menuju pulang ke ibukota.



Semakin dekat, makin banyak kereta....







Sampai Bentong then kami decided nak gi GPO...

Aku belum sampai lagi ke sana. 

Dah alang alang di laluan ni, macam nak gi singgah. Bukan nak shopping pun. Nak kata datang semata mata nak shopping memang bukan aku lah. Jadi semua bersetuju dengan riang !!!

Ada je lah orang yang suka bila dengar shopping mopping nih.







Perjalanan naik gunung smooth je. Hari pun dah petang.

Sebab buta jalan, pergerakan kami berpandukan waze je. Maklumlah tak pernah datang.

Alhamdulillah, akhirnya sampai jua....




Cabaran pertama park kereta. Nasib baik banyak parking space tapi macam pening gak la nak cari kereta semula kalau tak betul betul peka.

Cabaran kedua tak tau nak tuju ke mana. Banyak sangat kedai. Orang pun ramai. Aci tak tutup GPO semata mata aku nak datang?

Tapi aku tak shopping mana pun. Tengok tengok kawasan......

"Pesting ! Pesting ! Pesting ! Fogging !!!!!" 

Biar semua orang lari.

Takde yang peduli.


















Sejam lebih jalan jalan tengok kedai. Ada la masuk keluar kedai sebab anak anak aku mengaruk nak beli itu ini. 

Aku lebih excited layan view sekitar kawasan GPO ni.

Sorang dapat sorang pulak bermasalah. Tak de saiz lah. Tak berkenan lah. Susahnya nak puaskan hati masing masing.



Hah. Jumpa tempat kedamaian yang di cari....

Sunset over highlands.....








Nasib baik jugak la... yang di cari akhirnya di temui. 

Cabaran datang ke tempat macam ni. Misi datang lain. End up beli benda lain !!! 

Pening nak melayan kerenah. Pening tengok orang ramai. Jeles tengok orang shopping banyak banyak. Keje apa benda lah dia orang ni.

* cemburubuta



Terasa lapar tapi tak tau nak makan apa kat sini. Last sekali turun je dari GPO ni. Sian anak aku lapar. Balik rumah baru cari tempat makan.

Walaupun bukan dalam list tempat yang aku suka pegi tapi at least aku dah sampai GPO. Aku dah boleh mendabek dada khabarkan pada orang kampung !

Orang kampung tanya.. GPO tu gapo?

GENTING HIGHLANDS PREMIUM OUTLETS®
KM13,
Genting Highlands Resorts,
69000 Genting Highlands,
Pahang Darul Makmur.
Tel: +603 6433 8888
Fax: +603 6433 8810

/genting-highlands-premium-outlets
fb : gentinghighlandspremiumoutlets

Tapi takde yang menarik buat aku kat sini. 

Tempat aku bukan di sini.............................aku lebih dambakan kedamaian belantara dari hiruk pikuk manusia.

Eh tapi aku beli gak something untuk diri sendiri. Ahaks....

Akhirnya episod Nature Escapade Pahang berakhir di sini... Back to reality.

TAMAT

4 comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...