Thursday, August 8, 2019

International CAT DAY 2019

Meowwww !!!!

Tau kah anda, hari ni 8 hb August 2019 merupakan International Cat Day.

Korek korek dalam koleksi gambar yang aku pernah snap banyak pulak gambar kucing. Jadi koleksi kucing menghiasi skrin anda hari ni.























Tapi semua semua tu kucing orang. Kucing sapa pun aku dah tak ingat. Main ambik jer.

* credit to empunya kucing kucing yang hebat menjaga kekucing nih

Aku ni tak de lah suka suka gila kat kucing dan tak de lah jugak seorang pendera. Ada aku belai, kalau tak de, aku belai je diri sendiri. Hahaha.

Anak dara aku tu takut kucing tapi at the same time suka usik kucing lalu lalang. Asal kucing meleser dia yang trauma.

Dulu je aku pernah bela kucing sekor masa study nama dia Siti Norbohsiana. Nama manja dia... SIAH. Tu pun tak tau datang dari mana tapi sebab aku rajin kasi makan dia melekat kat rumah. Kadang datang minta di belai, pastu hilang. Tau tau balik balik je mengandung. Memang bohsia habis. Ntah bohjan mana yang kerjakan.

Dah sampai ajalnya, SIAH pun mati. Kena gang bang agaknya aku sedar dah mati belakang rumah bergelimpangan dengan anak anak nya. Ke agaknya bunuh diri sebab kemurungan dirinya dah tak sexy lagi?

Sebenarnya time summer aku pi travel tinggal dia kat luar ingat dia balik rumah tuan asal dia. Rupanya mati sebab summer heat.

RIP Siti Norbohsianawati Ann... ( nama panjang beliau ). 

Lepas tu tak berani dah nak bela bela kucing ni.

Aku sebenarnya nak share something....

Di Pekan, Pahang terdapat sebuah pulau perlindungan kucing kucing terbiar yang di jaga di kawasan Pulau Kucing atau Meow Island.














Pulau ni agak tricky skit nak sampai sebab hanya kucing sihat dan dah di neuter saja di benarkan berada di pulau ni dan bagi mengelakkan daripada orang membuang kucing sesuka hati.

Kucing kucing ni di jaga oleh volunteer dan dibangunkan oleh persendirian. 

Bagus sebenarnya ada manusia manusia berhati mulia yang berusaha membuat kebaikan seperti ni. Kan kesian tengok kucing kucing merempat tak di beri makan dan terbiar tak terurus. Dan kita juga boleh membantu dari segi kewangan dengan menderma dan sebagainya.

Kepada yang ingin membuat sumbangan untuk membantu pembiayaan penjagaan binatang-binatang di pusat perlindungan ini, sumbangan anda boleh diberikan terus melalui akaun bernombor :

5562 3530 8411 (Maybank)
Di atas nama : Pertubuhan Perlindungan Kucing Dato' Shamsiah Pekan Pahang (Meow Island). 


Love me

Sexy tak iols?

Happy International Day untuk kucing kucing seluruh dunia !

Grrrrrr..... !

10 comments :

  1. Mmg mulut dia mcm tu ke..sexy ala-ala angelina jolie..ke kilafairy..

    ReplyDelete
  2. Suka gak kucing tapi tak suka bela, malas nak bersihkan buangan dari kucing tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena hantar school kekucing. biar mereka tahu kendiri....

      Delete
  3. Sedap nama arwah kucing ko...walaupun matinya agak tragis, RIP Siah. Aku yang mummy bulus pun tak tau 8hb ialah International Cat Day....moga semua kucing didunia bergumbira menyambutnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti ada pesta pesta mabuk mabuk party di seluruh dunia...
      hahah.

      kebetulan je aku tertahu.

      bagus kau suka jaga kucing.

      Delete
  4. admin kerja apa , macam mana boleh balance work dgn travel ? thanks

    ReplyDelete
    Replies
    1. keje opis bhiase bhiase jer. kuli sama mcm org lain.
      balance work and travel? hmmmm paling penting passion kot. kalau ada passion yang lain lain leh arrange accordingly.

      * campak mic

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...