Tuesday, October 1, 2013

Pertandingan Bunga Api Antarabangsa Putrajaya 2013

Aku nak share gambar gambar Pertandingan Bunga Api Antarabangsa Putrajaya 2013 tapi sebenarnya aku malu sebab gambar banyak tak jadi !

* nanges

Kecewa pun ada. Maklumlah, moment nya tak lama dan nak capture tu satu hal. Lagi lagi aku tak de tripod. Tapi tak pe lah. Untuk menjamu mata dan selera, aku tunjuk jugak.

Tapi kalau nak tengok view sebenar memang kena pi tengok lah.

Let's


Actually, masa aku dapat tahu pasal pertandingan ni memang ada hati nak pegi jenguk. Tapi bila sampai masa macam macam alasan. Lebih utama bila kemalasan melanda. Pastu ada hari hari tu macam nak hujan. Jadi malas ler.

Sampai la satu hari tu, teringin punya pasal, so aku nak book hotel kat Pullman nak ajak budak budak sekali, tapi ntah cemana, macam dah petang pulak. Rasa rugi lak nak book hotel dan check in petang petang hari. 

Cuma malam tu, tetiba datang seru. Aku terus ajak OR.

"Yang, Jom gi Putrajaya tengok bunga api"
"Bila?"
"Sekarang ! Bunga api pukul 10 malam"
"Budak budak?"
"Tinggal !!!"

Hahahaha. Kejam  tak aku? 

Bukan apa. Sebab dah lewat, pastu leceh nak bawak dia orang ni pegi tempat yang memang expect ramai orang. Lagipun dia orang dah nak tidur.

Keluar rumah pukul 9 malam, drive ke Putrajaya. Time ni aku memang tak mau nak masuk Putrajaya so aku view dekat area Cyberjaya jer.

So ini la hasil yang tak seberapa.




Aku expect orang tak ramai dari arah Cyber tapi rupa rupanya.. elok aku sampai 10 minit lagi nak pukul 10 malam. Double park je main belasah terus turun. Orang punya la ramai. Kereta tak payah cerita lah. Bersusun susun. Kira timing memang sedang elok.

Aku dengan OR cecah kawasan tepi tasik dekat area Perdana View tu tup tup terus bunga api pertama meletus !

Tak sempat nak setting. Tripod memang tak bawak lah.







Orang punya lah ramai. Tapi yang paling ramai aku dengar dok borak adalah orang Indon. Ntah mana mana datang pun tak tau. Siap bergelak ketawa sesama mereka.

Memang ramai lah orang. Tu baru area Cyberjaya, kalau area lain tu aku tak tau la cemana. Tapi memang rezeki aku jugak lah, sampai, dapat parking dan terus dapat tengok fireworks !

Cuma tak puas hati sebab gambar tak menjadi ! Tu lah pemalas bawak tripod.

Gambar mengecewakan.

Siap esoknya Hero mintak nak tengok gambar aku ambik sebelum ni. Cepat cepat aku cakap tak boleh, takut kantoi pegi tengok bunga api tak ajak dia.







Next time memang wajib kena bawak tripod. Tapi port aku duduk tu ntah kalau siang aku tak rasa aku akan sampai situ. Betul betul tepi tasik. Tasik tu tak de buaya kan? Silap silap kena ngap.

Kalau aku bawak tripod pun, aku tak pasti nak pacak kat mana sebab kepala orang je yang penuh kat depan. Silap silap aku ambik tripod dok ketuk ketuk kepala orang suruh duduk.

Tapi orang memang ramai. Tetiba je nampak kepala orang je yang banyak. Dari area Cyber tu boleh la dengar muzik sikit. Time aku pegi ni, team dari USA yang perform. Sebelum sebelum tu aku rasa lagi menarik ler gamaknya.

Hasil yang ala kadar, show ni adalah dalam 20 minit macam tu. Abis yang last tu terus blah takut kena maki sebab double park sesuka hati.







Kereta memang bersusun susun. 

Ramai je yang double park sampai nak masuk ke area tu pun dah jem teruk. Aku tengok dekat area depan rumah Tun M dengan LKW tu je. Tapi jalan sampai ke Sek Seri Puteri tu memang dah tak boleh nak gerak kalau datang dari arah Cyberview.

Apa apa pun, dapat jugak la tengok.


Bagi yang tak dapat tengok, hah. Jangan risau. Malam esok, 2 hb Oct ni jam 10 malam, ada lagi satu last show dari team Dubai. Tetiba Dubai, kenapa tak UAE? 

Aku tak pasti. 

So book timing dan cepat cepat pegi jenguk. Best dan menghiburkan. Aku ingat kalau sempat nanti aku nak pegi bawak budak budak. Tapi hari sekolah ler pulak.

Nanti fikir kendian.

Ni info bagi yang berminat ! Jangan lupa pegi dan ambik gambar lawo lawo...


Tetiba teringat kumpulan Firehouse...dan lagu ni antara yang aku minat dolu dolu... Pasang nak pecah rumah dan melalak kuat kuat dalam bilik air !

Here for you !



So you think you've got it all figured out
Well, you know you can't make it alone
Everybody need somebody to help them out
And you know I could be that someone
And if you ever get lost on life's highway
Don't know where to go
There's just one thing that I want you to know

I am here for you, always here for you
When you need a shoulder to cry on
Someone to rely on, I am here for you

So you think that love is long overdue
Tired of looking for someone to care
Let me tell you now the choice is up to you
But you know I will always be there

I am here for you, always here for you
When you're needing someone to hold you
Remember I told you I am here for you, I am here for you

So now you've got it all figured out
And you know you've found someone that cares
And if you ever need somebody to help you out
Well, you know I will always be there
And if you ever get lost on life's highway
Don't know where to go
There's just one thing that I want you to know

I am here for you, always here for you
When you need a shoulder to cry on
Someone to rely on

I am here for you, always here for you
When you're needing someone to hold you
Remember I told you I am here for you, I am here for you

6 comments :

  1. Salam meng.

    ur silent reader neh. hah! spot kita samelah! haha. ntah2 bertembung bahu. gitu!

    ReplyDelete
  2. aku x suka crowded. So aku mmg x pergi hehehe...sbb aku ni sejak dari kecil sampai ke tua ni sentiasa dikelilingi dgn hanya beberapa org jek, aku ni kire boleh dikatakan kesunyian...wakakakakaka nampak bebenor penipu!!! kekekeke

    ReplyDelete
  3. done follow sini, follower ke 200
    sudilah kiranya follow me back yea..
    he2.. salam kenal.. keep in touch yea..=)

    http://tengkubutang@gmail.com/

    dan my 2nd blog
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. memang suka tgk bunga api gakk.. tapi x dapat gi hari tu.. hubby bz xleh bawak kan..

    ReplyDelete
  5. AW : Salam..

    ya kah? ada kau dengar org indon berborak? kalau ada dah dekat la tu...

    btw gambar kau lawa lawa semuanya. aku jelesi. tapi aku dah tak leh gi tgk malam ni sebab esok anak sekolah.

    HB : muntah hijo aku baca bab kesunyian tu.

    aku pun tak suka crowd.. tapi kalau ada benda nak buat.. aku pegi cepat cepat mcm lipas kudung.. tak boleh la berlama lama.. nanti rengsa.

    TB : thank u.

    ReplyDelete
  6. @meng
    hah! ramai sgt kot indonnya! hahahah. its ok. skola anak lg penting! =D

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...