Friday, August 28, 2015

05 - Weekend StayCation Special - Lexis Hibiscus, Port Dickson - Moment

Berikut adalah momen momen yang sempat disedut dari Lexis Hibiscus Port Dickson.

Momen # 1 - Fajar Pagi.

Fajar pagi

Selamat datang hari baru

Momen # 2 - Tabir Senja

Senja yang bakal berlabuh

Mentari di ufuk barat

Langit petang

Mentari terselindung di balik bukit

Tenang

Cahaya langit petang

Hening

Senja menghilang

Sunset dari arah pool

Remang petang

Senja erlabuh

Momen # 3 - Bila malam.

Kelam

Neon

Laluan

Sunyi

Biru

Hijau

Gemerlapan

Rencah malam

Begitu lah momen momen pagi, senja dan malam.

Andai esok mentari muncul kembali akan bakal melengkapkan putaran alam seharian lagi sehingga penghujungnya nanti.

* matilah aku pun tak faham apa aku tulis.



Tidak pernah ku sesali merindui begini
Masih jelas sehingga kini
Walau tak lagi di sisi

Aku mahu dikau tahu ketulusan cintamu
Satu keindahan rasa di kalbu tersimpan dalam hayatku

Namun hatiku reda
Ketentuan Yang Esa
Jodoh bukan milik kita
Untuk melayari cinta

Andai ada waktu
Andai kasih dipertemu
Cinta pasti menunggu
Untuk dia dan aku

Aku perlu menerima
Pasrah dengan segalanya
Biarpun makin lemah denyut jiwa
Melihat kau membawa hati ini bersamanya

Bahagialah kau cinta
Kasih sampai ke syurga
Walau diriku bukanlah pilihan
Kau tetap di jiwaku

Namun hatiku reda
Ketentuan Yang Esa
Jodoh bukan milik kita
Untuk melayari cinta

Andai ada waktu
Andai kasih dipertemu
Cinta pasti menunggu
Untuk dia dan aku

Aku perlu menerima
Pasrah dengan segalanya
Biarpun makin lemah denyut jiwa
Melihat kau membawa hati ini

Oh Tuhan kuatkanlah hatiku ini
Untuk meniti hari-hari tanpanya di sisi
Berikan petunjuk-Mu

Andai ada waktu
Andai kasih dipertemu
Cinta pasti menunggu
Untuk dia dan aku

TAMAT

6 comments :

  1. sesekali berpuitis ok apa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesekali tak pe kan??

      takut jerebu je cuaca !

      Delete
  2. suka beno ko duk kat lexis ni ye...
    have-have sangat dikau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak have have sangat.

      Kalau have have aku dah kat Maldives nih

      Delete
  3. kalau yg menulis x faham yang baca ni bertambah gandaan x faham heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah. kalau dah naik antu.. tulis apa pun tak faham... tangan je yang terlebih laju

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...