Monday, March 28, 2011

Ba Wau Sin Ya Ta

Kat opis aku, setiap kali hari Jumaat lepas semayang tu akan ada kelas mengaji oleh sorang ustaz ni. So mana mana staff yang free, akan pegi la mengaji kat tingkat atas nuh.

Aku?

Jangan tanya lah, aku awal awal lagi dah khatam.

Ni seperti yang di ceritakan oleh staff aku tadi. Dia orang ngaji dalam bilik meeting. Ada la satu staff ni jugak pakcik pakcik sikit. Gigi dia rongak. So tadik giliran Ustaz tu ajar dia mengaji dan mengeja dalam bahasa jawi.

Tengah dia eja eja tu, dia ternampak sorang minah depan dia duduk dengan cara merapatkan kerusi ke meja. Kiranya minah ni duduk tengah tengah dalam keadaan sempit antara kerusi dan meja dan tetek dia, dia pangku atas meja !

Minah ni memang terkenal dengan tetek besar.

Tiba tiba brader ni, dok ngaji ngaji, angkat muka ternampak tetek minah tu.

Dia nak sebut 'Ain' tersebut.

"Oinkkk!!!"

Hahahahaha.

Lawak gila. Heboh cerita ni satu hari orang dok gelak sampai Ustaz tu pun gelak. Last sekali semua lari tak nak mengaji hari ni.

Sewel !

Dan pagi tadi pun best jugak.

Semenjak dua menjak ada kelas ngaji kat opis ni, aku dengan IG suka la BBM pastu eja pakai bahasa jawi tapi tulis secara rumi.

Konon konon nak mempraktikkan skill.

Aku BBM dia pagi tadi.

'Lu kat opis ke beb?'
'Ha lu kat mana?'
'Rumah lah. Jap lagi gua pegi. Hari ni nak lunch makan apa?'
'Kita mkn kat mesjid lah'
'OK'
'Dah pegi mandi wajib nuh'

Dia BBM aku macam tu then aku balas.

'Bau wau sin ya ta!'

Iaitu.. Busit = Bullshit.

Pastu kami ber BBM lagi.

'Kita makan kat kedai masjid'
'Pedas situ'

Aku balas macam tu.

'Tak pe lah, biar lu cirit'

Separa marah aku balas kat dia.

'Ba ya ba ya kaff'

Aku nak cakap BABIK. Tapi jadi BIBIK !!!

'Hahah bengong. Dah cepat siap'
'Wau ra alif ta'
'Apa tu?'

Aku nak cakap Orait. Hahah Pastu aku tanya dia balik.

'Orait cemana eja?'

Dengan confiden dia balas.

'Alip wah ro ya ta'
'AURIT?'

Bodo. Buat aku gelak guling guling je !


1 comment :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...