Friday, February 5, 2021

Mencari Kerajinan Yang HILANG !

 Muncul.................. !

* lap peluh dengan tuala good morning.

Letih gak ni. Maklum lah, next week aku nak perform so kena banyak berlatih tarian Singa ni. 

Hah. Jangan tak percaya. Ni lah kebusy-an aku selama ni. Berlatih siang dan malam demi nak meraikan Tahun Baru Cina minggu depan. Ya ! Aku ambik part dalam persembahan tarian Singa nanti.

Apa?

Sambutan tahun ni tak jadi? Abis? Penat lah aku berlatih gigih gigih ni walaupun hanya sebagai seorang pemain kastanet !

Punah harapan aku nak perform kalau cam nih. 

Ermm... Nampak gayanya kena tunggu tahun depan ler pulak.

* bukak tutup bukak tutup tudung periok.

Perlu ke aku berlatih dari sekarang buat tarian tudong periok? Periok kera?

Membongak. Padahal dok makan je nih. 













































Aku ada dekat 100 entry tertunggak dalam draft folder. Tapi apa kan daya, Kemalasan melanda diri semenjak PKP nih !

* telan tonik kerajinan sambil posing singa laut.

Doakan aku rajin dan menemui semula kerajinan yang hilang.

* menitis airmata ini menengok dugong kini dah boleh kuak lentang sambil melambai lambai kat aku dengan muka penuh keji.....

Kemon. I can do it !

7 comments :

  1. Hahahaha jgn risau, rs nya tarian singa tu still leh perform kat depan rumah tu :p
    Chaiyok SM... telan pil rajin banyak2 lagi hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. tonic dia lain macam. rajin kejap je... pastu kemalasan mengundang. agaknya kena makan satu lori.

      Delete
  2. Aku yg rajin pun ada 40 draft lg tau tp nasib baik pkp, xbtmbh la draft tu lagi hahaha...keymonnnn meng, pohon kutip semula semangat hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku punya draft banyak meraban sajork.... kalau dtg x siuman mau dekat 200 draft entries. semua gambo merapek.

      Delete
  3. up date bebeh...jgn tak update...peminat peminat supermeng kehausan update baru ko...cukup cukup le belajar tarian singa tu...tarian kuda kepang pun ko tak lepas...jgn bertapa lama, kut dari dugong terus jadi gajah pulak..kekekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. * hulur air halia dengan lemon.

      dahaga kan? sambil sambil tu mana tau leh kurus kita time pkp nih....

      haa jogging jangan di lupa.... awasi penjarakan sosial

      Delete
  4. fuhhh.. 100 entry tertunggak. panjang lagi la perjalanan aku ni membaca ni

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...