Tuesday, January 7, 2020

NASI LEMAK ONG, Citta Mall

Amacam tahun 2019? Ada Ong? Aku ada cara cemana kalau nak Ong di tahun 2020 ni..

Yup.... kita kena makan Nasi Lemak Ong ! Baru ada Ong !

Dekat Citta Mall ada Outlet Nasi Lemak Ong ni.






Sebenarnya aku ada diskusi kat sini. So member ajak sembang kat sini aku ingat macam boleh gak pekena nasi lemak Ong ni....

Usha resto dia dulu....








Rupanya konsep kedai ni, gi order kat kaunter....

Aku punya la berharap dapat makan Nasi Lemak Ong ni. Rupa rupanya mamat tu kata, nasi lemak Ong ni adalah Nasi Kandar.






Terus rasa tertipu...

Last last order roti canai je....



Foncuse aku di buatnya. Rupanya Orang Kedah memang panggil nasi kandar ni Nasi Lemak.... Aiseyy..

Betul tak Mr Ong?



Nak tau siapa Mr Ong? Ntah aku pun tak kenal. Cuba tanya kedai depan dia...

Sopo-Ong? 

Sebenarnya dia pun nak tau tu Sapo Ong? Ahaks Berbalas balas nama kedai lak kat sini. 

Anyway boleh tahan mahal gak air kat kedai Nasi Lemak Ong ni. Teh O Ais limau je sampai RM 5 segelas. Banyak Ong la ini tokey....

Tak pe lah. Kasik can.. 

So aku ada cara lain kalau nak Ong di tahun 2020 ni !

Berbelanja di TESCO !

ATAU

Infaq lah untuk bina masjid di Lembah Subang 2 ni, mereka memerlukan dana.


Firman Allah SWT yang bermaksud : "Orang yang membelanjakan hartanya pada jalan (agama) Allah, kemudian mereka tidak mengiringi apa yang mereka belanjakan itu dengan perkataan membangkit-bangkit (pemberiannya) dan tidak pula menyinggung atau menyakiti (pihak yang diberi), mereka beroleh pahala di sisi Tuhan mereka dan tidak ada kebimbangan (daripada berlakunya kejadian yang tidak baik) terhadap mereka dan mereka pula tidak akan berdukacita" (Surah al-Baqarah, ayat 262)

So mungkin ni sebenarnya cara terbaik kalau nak ada Ong di tahun 2020 nih !

Selamat berinfaq !

6 comments :

  1. Salam Meng ...

    Selamat Tahun Baru ... Muga terus di beri keberkatan (ONG) ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam En Ghaz. Welcome back !

      Moga more ONG on ur side too.....

      Delete
  2. Nampak lazart sungguh. kena try ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. banyak nasi kandar lain yang lazat ren oiii.... ke ni memang lazat?

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...