Tuesday, October 29, 2019

Weekend Staycation | DORSETT HARTAMAS, KL : 01 Hotel & Facilities

Jom pegi staycation over the weekend. Kita pegi dekat dekat jer !

Kita ke KL jer.... !

Pasti ada suara suara sumbang mencemuh.

"Ada hati nak staycation di Istana Negara konon. Ingat dia Putera raja agaknya?"

Woot ! Woot ! Woot !

* lepaskan ikatan anjing garang suruh gi gigit !

Eh macam tu ke bunyi anjing?

Kita memang tak pegi menginap di Istana Negara. Belum layak lagi. Tapi kita akan pegi ke hotel yang view dia nampak Istana Negara !!!

Haaaaaa... Tau ternganga.

* lepaskan 40 ekor tebuan surut gi sengat muka.

Lokasinya di Sri Hartamas jer iaitu Dorsett Hartamas.

Jarang aku rasa excited nak usha penginapan under brand Dorsett ni, tapi Dorsett Hartamas ada tarikannya yang tersendiri.

Selain dari Hartamas Shopping mall yang tak berapa nak gah tu....

Sudah tentu hotel Dorsett menjadi pilihan aku kali ni.

Situated in the Sri Hartamas area, Dorsett Hartamas Kuala Lumpur is the perfect place to experience Kuala Lumpur and its surroundings. From here, guests can make the most of all that the lively city has to offer. With its convenient location, the property offers easy access to the city's must-see destinations.

Dorsett Hospitality International is renowned for its quality services and friendly staff, and Dorsett Hartamas Kuala Lumpur lives up to expectations. This property offers numerous on-site facilities to satisfy even the most discerning guest.

All guest accommodations feature thoughtful amenities to ensure an unparalleled sense of comfort. Recreational facilities available at the property include fitness center, outdoor pool. Whatever your reason for visiting Kuala Lumpur, Dorsett Hartamas Kuala Lumpur is the perfect venue for an exhilarating and exciting break away.

Aku rasa macam penduduk tetap area Sri Hartamas bila speaking London sebegitu.

* mati lah padahal cut and paste.

Lokasinya di Sri Hartamas dekat dengan Plaza Damas dan aku memang agak lama aim nak try hotel ni sebab pool dan view dia. Tapi masa awal awal opening, pool facilities belum ready, so aku tunggu sampai dah siap baru booking. 

Cuma aku dengan OR je, berjolly sakan. Sorang anak kat asrama, sorang busy tuition tak nak ikut berjalan. Good !

Jadi, jom kita check in.

Plaze Damas

Bangunan hotel

Terus je ke area lobby nanti ada petunjuk nak park kat mana

Parking kat plaza Damas. Weekend flat rate. Lupa dah berapa tapi tak mahal mana.

Dah parking, terus ke lobby hotel untuk check in. Usha area lobby...






Ketibaan kami di sambut mesra.  Berani tak nak sambut aku dengan kemesraan? Aku berak nanti kat tengah tengah lobby kang !

Opps...

Urusan check in pun pantas sebab tak de orang. Maybe aku je yang menginap kat sini kot. Bangunan ni ada untuk tetamu Dorsett dan juga residence. Entrance lain lain tapi di lobby yang sama.

Dapat kunci terus je naik ke penginapan...




Pasal bilik kita cerita kendian. Aku sambung dulu dengan apa facilities yang ada di Dorsett Hartamas ni.

Facilities yang menarik di sini terletak di roof top iaitu di tingkat 27.

Lif area.

First, Rooftop Fitness Studio. Senang ceritanya adalah gym !


Sweat it out and keep in peak shape at the hotel’s rooftop fitness studio. Equipped with state-of-the-art fitness equipment and views. Elliptical machines, free weights, indoor yoga corner and core exercise equipment are all available.

Sesuai untuk aku yang rajin pegi dan tengok orang semata mata !



Tapi aku boleh buat yoga dengan style tutup mata sambil berbaring. Memang akan langsung tido.

Second, Rooftop Kids Club

Don't let your kids miss out their daily routine activities with our children club room.


Tak nampak kan? Hah la sebab tempat ni belum siap ! Sebab tu aku tak ajak anak anak aku. Hahaha alasan.

Third, Rooftop Swimming Pool.



A welcoming oasis located on Level 27. The perfect pool to soak your cares away and to absorb the view of the dazzling skyline of the city.


 



Memang aku boleh katakan, reason aku nak stay sini adalah sebab nak usha roof top pool dia.







Dan view dari rooftop Dorsett Hartamas ni...







Dengan ketenangan tak de orang berenang renang di kolam.
Dengan ada sofa gaya mewah by the pool macam perkakasan dari istana ( tapi plastik je sebenarnya ) 
Dengan view Istana Negara ...... so aku rasa aku layak di gelar KING !

King of Siamese/Siamang !....

Krap Kun Kap... King terasa nak makan makanan Siam. Dont worry. 

Di rooftop ni ada ............................. Chakra Khan !!!!

* betul betulkan suara garau.... 

Eh bukan..

Imperial Chakri Palace. 

Restaurant yang menyediakan authentic Thai cuisines tapi di sini dapat menikmati sky view !





For booking apa semua boleh refer fb mereka : ChakriMY/

Selain tu di rooftop Dorsett Hartamas ni ada RainTree Sky Bar. Untuk yang nak minum minum di bar.





Selain option untuk dining di rooftop yang aku 'assume' harga mahal ni, Dorsett Hartamas ada restaurant mereka sendiri iaitu Table Talk di tingkat 2.


The all-day Dining Restaurant/lounge café offers great choice food options.

Sebenarnya tak banyak jugak choice yang ada. 




Dan kami pun sempat breakfast di sini. Maybe tak ramai orang menginap, breakfast pun sekadar ada jer.



Tapi kalau nak mencari makan, jangan risau. Sri Hartamas Shopping Mall across the road jer.


Boleh beli makanan, beli buah, beli groceries atau beli carpet.

Mall ni kalau weekend memang kurang orang, so boleh lah kalau nak paw yik mun. Please, jangan paw dia. Kesian, nanti habis duit dia !







Kedai Pau Yik Mun lah ! Dah tak perlu ke Tanjung Malim lagi.....

So possibility nak lapar agak kurang sebab kat area Plaza Damas pun banyak mamaks dan ada convenience store.




Nanti usha kamar peraduan di Dorsett Hartamas ni.. Onz tak onz.

bersambung..................

2 comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...