Monday, October 27, 2014

Kore Ga Nippon Desu : 25 - Ibaraki : Hitachi Seaside Park - Part 2

Masih lagi di Hitachi Seaside Park.

Pokok ni sengaja di biarkan tumbuh sebatang untuk melawakan gambar

Ini gambar gambar di phamplet yang aku dapat. Ada Baby Blue Eyes dengan Green and Red Kokia tu

Ni gambar dari atas tram sewaktu tram bergerak meninggalkan kawasan ni

Saujana mata memandang

Plan aku memang nak balik je terus lepas tu, tapi tetiba waktu nak sampai kat entrance tu, tram berhenti dan ramai pulak orang turun kat kebun ni.

Aku pun turun jugak la usha sama.

Ini kebun Daffodils. Tak tau la nama melayu dia apa.

Usha je la gambar kat kawasan ni.

Tapi kebun ni memang elok di jaga

Redup mata

Pokok pokok daffodils

Close up sikit

Ada kaler kuning juga

Area di kebun daffodils ni

Dan berdekatan dengan kawasan entrance tu jugak ada kebun tulips !

Aku tak expect nak jumpa tulips lagi selepas aku muntah tengok tulips semalam tu. Tapi since dah sampai, pegi usha la sekali.

Entrance park di belah belakang sana. Ada pavillion dan tasik di tengah tengah

Tram lalu membawa penumpang

Aku jalan kaki je dari kebun daffodils tadi tu ke kebun tulips.

Now..........

Sekali lagi.. suci kan retina mata dengan warna warna tulips di sini.

Siap ada windmill

Tulips

Ni bukan tulip tapi aku tak tau nama dia

Tulip kuning

Tulip pink

Tulip dah kembang

Warna warni di Aidilfitri

Tulip purple

Kebun tulip

Boleh tahan banyak jugak la tulip kat sini, tapi tak boleh nak lawan kat Showa Kinen Park semalam. Sana lagi lawa, lagi meriah dan landscape dia lagi cantik..

Hitachi Seaside Park tumpas !!! Tapi masih unik dan tersendiri. Kalau pegi pun Insya Allah tak rugi.

Lagi pasal Hitachi Seaside Park

Jalan ke entrance park

Masa aku memula datang pagi tadi, aku ada nampak factory outlet dekat dengan kawasan entrance ni. So masa balik, instead aku tunggu bas kat situ, aku jalan kaki ke outlet tu. Tak jauh pun, boleh nampak.

Dan aku perasan bas akan lalu route ikut situ jugak. So aku nak gi usha kat Uniqlo jap. Nak beli apa yang patut.

Laluan dari Hitachi Seaside Park ke jalan besar

Factory Outlet Uniqlo. Besar gedabak

Masuk dalam usha usha

Terbeli jugak baju untuk budak budak di sini sebab murah. Tapi aku ni beli baju budak budak biasanya fail !!!

Lebih kurang spend masa kat situ then aku pegi tunggu bas kat tepi jalan.

Masa tu dah tengahari. Dah tak de banyak masa. Nasib la tunggu bas tak lama. Bas memang on time sama macam jadual yang di letak kat bus stop tu.

Naik bas sampai ke Katsuta Station semula. Reserved seat dan ambik train yang sama balik ke Ueno Station.

Train

Train serba baru

View di perjalanan

Sepanjang perjalanan aku tertido.

Letih. Tu belum kayuh basikal tu.... kalau kayuh basikal mahu berguling atas lantai train tak sedar..... Baru rasa betapa penatnya bila travel dan ke hulu ke hilir.....



Aku yang terusir
Jauh dari kamu, jauh dari kamu
Cinta dan harapan dibunuh dan mati
Bangkit dan terbunuh lagi (semua karena dirimu)

Aku yang mengemis
Mengais cintamu, seperti pengemis
Aku yang dibuang
Dari relung tangan orang yang ku cinta

Oh Tuhan ampunilah dosa
Dendam aku padanya

Menunggu karma, aku menunggu karma
Menunggu karma, aku menunggu karma
Album indexliriklagu.info
Dengar dan ingatlah
Saat aku bangkit dari kesedihan
Engkau kan berlutut memohon diriku
Memohon ampunan dari diriku

Oh Tuhan ampunilah aku, niat buruk di doa
Aku hanya inginkan dia merasakan getir cintaku

Menunggu karma (membalasmu)
Aku menunggu karma (membalasmu)
Menunggu karma (membalasmu)
Aku menunggu karma (membalasmu)

bersambung............

8 comments :

  1. Tukar IC jadik Bungemengmalaya lak pasnih ... hehe

    ReplyDelete
  2. cantik bunge2 tu..! dorang takde jual murah2 ke?

    ReplyDelete
  3. MKL : dah bertahun2 dia org buat keje menghias ni kot.

    dah terror..


    MFH : ingat senang nak tukor nama kat ic? hahaha..

    jangan bung mokhtar sudah la kan..


    LP : tak tanya la pulak dia jual ke tidak. rasanya tak jual kot. sebab masuk park dah kena bayar. ni part of attractions je ...

    ReplyDelete
  4. Tgk bunga tulip dan windmill tu terus ingat kengan d huis ten bosh naik train jauh berjam2 last2 tgk d luar pagar je sape suruh hentuk kepala ke dinding. Cantik sgt ai tulip mulips ni mcm nk petik sebatang dua

    ReplyDelete
  5. JM : hahaha kesian JM. terkenang kisah duka tu ya. tak pe jadi kan pengalaman dan pengajaran...

    tak per.. dia suruh pegi lagi nanti tu. nanti pegi dgn bopreng.. tak payah nak hantuk2 kepala dah

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. tak pe. banyak tempat lain yang boleh dilawati juga yang tak kurang hebatnya

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...