Wednesday, May 21, 2014

Melaka 2014

Trip ke Melaka 2014.

Tujuan trip ni adalah untuk membeli dan membelai jiwa.

Ayuh ke Melaka

Melawat tempat bersejarah ( tak de la melawat mana pun )

Dan bandar Warisan UNESCO

Tak tau berapa kali dah aku ambik gambar church ni. Cuma belum pernah masuk dalam je lagi

Kapal ni tak pernah lak aku singgah 

Jonker Walk

Jonker Walk

Jonker Walk

Wajib pegi ni sebab belum pernah pegi

Lepak lepak

Sini jugak. Princess nak naik beca Hello Kitty

Tengok tengok orang

Cuci cuci mata

Bersantai mantai

Mandi manda

Menikmati suasana

Mengecapi keindahan senja yang tak indah mana

Saujana mata memandang

Misi mencari makan-g

Menyebuk nyebuk dengan orang

Nak rasa apa yang orang kata

Nak jugak try kesedapannya

Penghilang dahaga

Mengisi selera

Singgah juga 

Selesai trip Melaka

Misinya adalah bawak budak budak jalan jalan sebab the following week, aku tak der.

"Esok Papa tak de tau"
"Papa nak pegi mana?"
"Papa nak pegi naik kapal terbang...."
"Ala... kenapa Papa tak ajak adik? Papa ajak la adik"

Begitu cubaan Princess mengoda goda aku. Daya mem-flirting yang agak tinggi di situ, macam Papa zaman muda dolu dolu.

Hahaha................

"Nanti adik besar sikit Papa ajak la"
"Nanti Papa belikan adik telefon yang kaler pink, boleh takkkkkkkkk?"

Goda lagi ! Kalau cakap tak boleh, sure dia akan jawab.

"Adik tak nak kawan Papa"

Lari tepi dinding peluk tubuh... Part merajuk ni tak tau pick up kat mana.  

"Telefon pink lagi? Hari tu kan dah beli. Dah banyak dah mainan Papa beli. Adik pegi tanya Ibu kat mana"
"Tak de... dah ilang dah..."
"Adik nak buat apa telefon tu?"
"Ala.. adik tak telefon sapa sapa pun. Adik telefon Papa jerrr"

Hahahaha. Cubaan menggoda nak beli telefon mainan.

See?

Siapa yang beli jiwa siapa ni?

Apa apa pun misi ke Melaka berjaya membeli jiwa. Masing masing dah OK tu, so giliran aku lak pegi merayap skodeng apa yang patut. 

Alhamdulillah, dah selamat balik pun.



Seindah tiada lagi kau kuingatkan
Sayang kau hilang
Menanti biar sampai akhir hayatku di dunia ini

Kau tahu betapa kusayang padamu
Hanya bidadari sebagai ganti
Hanya takdir menentukan ia
Oh belaian jiwa

Oh angin sampaikan laguku padanya
Yang sedih pilu
Terimalah laguku jadi teman hidupmu
Untuk selamanya

Kau tahu betapa kusayang padamu
Hanya bidadari sebagai ganti
Hanya takdir menentukan ia
Oh belaian jiwa

9 comments :

  1. Saya pun dah berkali kali ke melaka. tak tau nak ke mana lagi..HRC tak pernah sampai lagi...Nak pi makan asam pedas melaka dan nak makan coconut shake depa..sedap.

    ReplyDelete
  2. MKL : boleh la try sekali seumur hidup. nak try banyak banyak kali,tak larat nak beratuq

    ReplyDelete
  3. membeli dan membelai jiwa..wah sedap pulak dengar dah macam tagline :P

    ReplyDelete
  4. Melaka memang berbeda.. tak pernah bosan ke Melaka

    ReplyDelete
  5. sebut nama Melaka ni...dulu aku bersekolah kat Melaka 2 thn...semua tinggal nostalgia jek...dan 2 thn lepas pon baru jek ada keje kat sana, ada satu tempat kat Malim Jaya restoran makan yong tau foo (soup), boleh try kalau ke sana...xpon try ikan bakar Malim jaya (tp pada aku biasa2 jek..) ahaksss...

    ReplyDelete
  6. Impian aku tiap kali jejak Melaka adalah untuk berjalan melayan perasaan kat Jonkers Walk tu. Tapi everytime tu ended up kat Mahkota Parade aku pun xtau apa aku buat kat sana. Bingai.

    ReplyDelete
  7. MrS : tagline ek..

    tu tagline aku sebelum gi jalan jalan sendiri.. banyak jiwa nak kena beli..


    GF : indeed...


    HB : kau ni.. kejap johor kejap melaka...

    aku ni bab makan main belasah je. kalau org ckp sedap kdg kdg nak jugak la try. nak rasa sendiri.....

    tapi aku pegi umbai tu. haram. x kena dengan tekak aku


    BK : hahaha.. aku lak.. kalau gi melaka, mesti tersadai kat bangunan merah dan jonkers street tu.

    nak pegi tempat lain, sampai sana.. tak pegi pegi

    sama bingai

    ReplyDelete
  8. ko try makan seafood kat kg alai kalau x silap, umbai tu dh terlalu komersial hahaha, banyak kedai gak dan banyak pilihan, tempat makan ni kena lalu taman perumahan.

    ReplyDelete
  9. HB : ala dah terlambat. tak pe la.. next time aku cuba try test..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...