Sunday, November 3, 2013

Jom Seleburit : TGIF, Subang Parade

Al kisah hari tu masa birthday Anak Dara ku, Princess.

Time tu aku outstation jadi aku tak berkesempatan nak celebrate. Nak call dia nyanyi birthday pun tak lepas. Punya lah teruk phone line.

Rengsa aku jadi nya.

So sebaik saja aku balik ke KL, malam tu terus ajak semua keluar nak celebrate.

Tak tau nak ke mana, kami ke TGI Friday's je lah.


TGI Fridays pernah menjadi antara restaurant yang aku suka. Dulu aku punya fav meals adalah Mushroom Chicken Mushroom. Pastu dia orang revamp meals semua dah tak de lah makanan tu.

Terus aku kecewa dan lepas tu aku terus tak pegi TGIF sebab makanan dia bagi aku biasa biasa je. 

So kali ni lepas sekian lama merajuk membawa diri, tempat ni aku pilih lagi.

Dalam resto


Dan macam biasa, duduk dan lepak lepak. Pastu order.

Aku pun dah tak tau nak order apa yang menarik di sini, so tengok gambar je lah. Order ikut selera mata.






Overall makanan biasa biasa je. Tak de apa yang berubah sejak last aku datang dulu walaupun aku dah tak ingat bila.

Tapi, sebab celebrate birtday Princess, so aku nak suprise kan dia. Dah kautim cakap dengan waitress tu semua and dia orang pun agreed. 

Tup tup sebelum dia orang datang nak suprisekan, Princess elok je berdiri sebelah aku.

Pegang kaki. Gosok peha. 

"Adik kenapa?"

Senyap. Muka meneran.

"Papa... adik yak.. Papa angan la engok. Nanti ucuk" 

( Papa, adik berak Papa jangan la tengok nanti busuk ).

Hahaha. Nak terbarai aku gelak. Macam la kalau tak tengok tahi dia wangi. Tapi memang dia meneran sampai merah padam muka. Siap pusing mengadap ngadap dinding lagi. Malu lah tu.

Time time ni la tahik tu nak keluar kan? Nak buat cemana.

Dah tu tau apa jadi?

Tetap nyanyi lagu birthday.. walaupon tahik spelet

Tapi dia malu malu la. Kejap kejap pusing peluk aku. Segan la tu orang ramai ramai nyanyi untuk dia. Ke segan tahik selepet dalam pampers time tiup lilin?

Hahahaa..

Sempat la pegi cuci lepas tu dan tukar pampers sebelum balik.

Actually bukan cake pun, tapi ice cream



Seronok bukan main dia. Sepanjang jalan balik rumah dok nyanyi lagu...

"Epideee day to yuuuuuuu"

Epideeee okey !!!

Aku cakap kat dia.

"Adik dah besar ni. Epidee adik, adik nak papa beli hadiah apa?"
"Mainan pink !" ( mainan kaler pink )

* rebah atas dashboard

Semua nak pink. Tu la Princess aku, intan payung buah hati pengarang jantung.....

7 comments :

  1. Selamat hari lahir puteri... Moga dlm rahmat Ilahi kamu dan keluarga.... :)

    ReplyDelete
  2. dah besar tak yah pakai pampers le yek princessssss... :-)

    ReplyDelete
  3. we all baru je balik dari TGIF.. suka tang ribs..

    ReplyDelete
  4. mainan pink? hahaha! ko jgn beli babi pink plak meng! sian anak ko...

    ReplyDelete
  5. Thank u uncle FAh.

    AE : terima kaseyy ( papa dia ckp on behalf )

    BTK : tu lah. dah try.. kejap ok. pastu.. ceng ceng ceng jugak..

    MKL : abis tu aku ni tak bertuah ke? hahahhaa

    AE : ribs ek.. hmmm tak pe la..

    * berlalu tepi dinding

    Biq : anak aku ni barbie [un tak nak. babi pun sama la kot. hahaha

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...