Thursday, December 8, 2016

Jom Makan : Johnny's, IOI City Mall Putrajaya

Lunch di Putrajaya !

Aku sebenarnya tak pernah ambik port resto nama Johnny's ni. Aku pernah nampak ada 1 kat Alamanda dulu, tapi tak pernah nak cuba.

Sebabnya? 

Aku dengar cerita, dia serve steamboat ! Dan aku benda benda steamboat ni kureng stim sikit. Sebab tu tak menjadi pilihan.

Tapi ada satu hari tu, staff staff aku ajak makan di Johnny's ni waktu ada meeting di Putrajaya. Lepas di convincekan macam macam oleh dia orang akhirnya aku akur !

Jom pegi !

IOI City Mall tak jauh mana dari Putrajaya. Macam dah lama jugak aku tak jejak ke sini.

Kali ni pegi hari bekerja, so parking tak de la payah mana.

Sebab aku follow dia orang, so aku pun tak berapa pasti kat belah mana Johnny;s ni. Tapi pada pandangan aku, ianya terletak di wing yang aku tak pernah jejak lagi sebelum ni di IOI City Mall ni.

Johnny's Ada banyak gak tempat makan belah belah ni.

Ambik tau sikit pasal Johnny's ni.

Dynasun Sdn Bhd was incorporated in the year 1996 and we specialize in Thai steamboat, rice and noodles. We opened our first outlet in BB Plaza, Kuala Lumpur on 31st January 1997. Currently we have a total of 22 outlets. It's also our policy to renovate old outlets every 3 or 4 years to reflex the new decor of Johnny's Restaurants. At Johnny's, you are guaranteed exceptionally fresh and tasty steamboat at affordable prices. The spicy and exotic dip sauce is catered for local tastes and the steamboat items are dipped in this irresistible sauce which leaves you longing for more. All ingredients are free from preservatives and prepared by our experienced chefs from the finest steamboat houses in Thailand. Johnny's is definitely a can't miss restaurant for steamboat lovers. 

So see you soon at Johnny's today!

Dah ! Dah pegi dah. Tunggu dapat seat je nih.

So please allow them to seat us

Seat dia boleh duduk belah dalam atau belah luar. Sama je. Duduk kat luar pun still tak boleh merokok !

Ada jugak meja khas di sediakan bagi yang nak makan steamboat di sini

Dah duduk pose pose kacak then kami di layan oleh waitress dia. 

Kami di beri buku menu dan bersedia untuk memilih juadah.

At Johnny's, you are guaranteed exceptionally fresh and tasty steamboat at affordable prices. The spicy and exotic dip sauce is catered for local tastes and the steamboat items are dipped in this irresistible sauce which leaves you longing for more. All ingredients are free from preservatives and prepared by our experienced chefs from the finest steamboat houses in Thailand. 

Johnny's is definitely a can't miss restaurant for steamboat lovers.

Eh. Sorry Johnny's aku tak mao makan steamboat. Makanan lain ader?

Kalau tengok buku menu penuh dengan steamboat

Tapi kat dalam buku tu ada jugak makanan yang bukan steamboat untuk di pilih. Lega rasa jantung dapat makanan yang mesra tekak. Ada set lunch yang boleh di pilih siap dengan air dan desserts lagi.

Aneka minuman siap sedia di hidangkan mengikut kemahuan

Kami pegi berlima dan 3 orang ambik menu yang sama !

Saja la tu tak nak bagi orang mengecek. Sebab menu sama, so atas meja makanan adalah tak berapa varierty. Hadap saja.

Set lunch datang sekali dengan kuah tomyam ni. Yam Yam Yam.....

Ini sauce bijan apa ntah. Ada staff aku mintak. Sedap jugak ni. Katanya makan dengan steamboat

Red Rubies in Coconut Milk... Bukan untuk aku ni Aku jaga suara minum air masak jer

Masi pakapaw ayam !

Set di datangkan dengan kuah Tomyam

Member aku ambik nasi goreng belacan. Dia kata sedap juga ni. Aku rasa... hampir migraine terus... kuat betul rasa belacan.. Hitalian say no to belacan !

Kerabu mangga. Dia orang order jugak ni, aku jamah jamah jer

Set datang dengan air teh cina panas atau air kosong. Pilih je lah

Tak lupa aiskerim sebagai desserts. Boleh pilih chocolate atau vanilla

Verdict aku !

Portion agak banyak jugak lah. Buleh tahan. Price agak murah. Satu set lunch tu lebih kurang RM 12 lebih jer. Murah la tu.

Tapi bagi aku rasanya adalah so so sajer. Tak delah meletop tapi Alhamdulillah mengenyangkan.

Tak tau nak rekomen ke tak, tapi aku rasa orang lain mesti pernah try Johnny's ni. Aku je yang ketinggalan keretapi.

Lepas makan dapat rokok sebatang...... baru rasa cergas tubuh badan !

Boleh cuba kalau terasa nak makan.

Untuk location Johnny's boleh refer sini : Johnny Restaurant - Locations


Selamat makan ! 

18 comments :

  1. Sago Longan dia sedap, cubalah nanti...thai fried rice pun best kalau sesape x suka makan steamboat...tp sauce bijan tu mmg akan mintak tmbh byk2 kali masa makan steamboat...mabeles rasanya ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. sago longan? hmmmmm baik lah.

      tapi mcm dah pangkah sebenarnya tempat ni. tunggu la nanti orang ajak.

      Delete
  2. Tak stim lah xmkn steamboat abam meng

    ReplyDelete
  3. pakapaw ayam tu nampak sayur je banyak dari ayam... sebenarnya saya pun tatau kat johnnys ada set makan selain dr steamboat haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaaa... sila gi cuba. kalau sedap bagitau org lain. kalau x sedap.. kita keji sesama meh

      Delete
  4. Aik pesal kita makan x dpt tomyam, x sama standard untuk semua outlet kot,,
    dessert jer murah jer rm3 lebih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tomyam lebihan semalam kot. hahahahah

      ntah la tak tau. org bagi bedal je lah

      Delete
  5. Meng oi...pi johnnys haruslah makan steamboat!hahaha pastu ko makan steamboat tu ngn kuah bijan tu. Fuhhh marvelous!tp kan aku pun xsuka nasi grg belacan tu. Kuat benor rasa belacan dia...biasa amek nasi ayam thai tu. Pun mkn ngn kuah bijan tu... fuhhh lapor plak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab tu la aku tak layak jadi host abadi JJCM.. sebab itu tak makan ini tak makan.... nanti producer tolak masuk longkang.

      Delete
  6. suka steamboat tapi tak pernah try kt Johnny's, tak pernah gi resto ni, lagi la ketinggalan lrt..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pe... try kat lain dulu.. banyak pilihan lain lagi

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...