Wednesday, December 25, 2013

Jom Makan : Tappers, Uptown Damansara

Makan lagi !

Kali ni di Tappers.

Dah banyak cawangan dia di KL ni kan? Actually aku nak pegi makan kat Publica tapi tak jumpa jalan.

* gelakkan diri sendiri sambil baling tahik kuda ke arah peminat

So aku try makan di sini dulu.

Ini cawangan di Uptown Damansara

Kedai dia OK. Bukan dekat dengan uptown sangat. Parking kalau siang masak lah, tapi sebab aku pi malam so sampai ada je parking depan depan tu.

Masuk dan dihidangkan dengan menu untuk memilih.

Buku menu

Tu dapur mereka

Sitting arrangement dalam kedai. Kat luar pun ada tapi time ni kat luar penuh

Meja meja kat luar

Hiasan dinding

Duduk, dan order.

Servis agak pantas. So tak payah berlama lama menahan kelaparan. Lebih lebih lagi budak budak dah kerengsaan dan bergulung gulung sebab kelaparan.

Air epal. Masham !

Cappucino. So so

Kaya toast. Biasa je lah

Carbonara and Chicken Beacon. OK lah.. Anak Dara aku suka jer

Lupa nama dia. Ini paling sedap

Nasi apa ntah tapi dengan Soy Sauce Chicken. Rasa kicap semata mata. Hero cakap tak sedap

Chicken Parmesan apa benda nama aku lupa. Aku punya ni.

Overall, makanan dia biasa je. Tak de lah menarik mana. Carbonara pun tak top mana. Lagi aku syahdu, chicken parmesan aku tu sejuk !

Langsung tak merembes dan berair. Kurang becak !  

Macam tak cukup hangat. Jadi cheese tak cair dan tak berapa mengiurkan. Makan tak sempat nak inzal !

Range harga agak murah. RM 9 - RM 12 untuk satu meal.



Kedai OK. Agak cozzy, ada wifi etc tapi makanan so so sahaja.

Revisit? Not in near future !

Itu saja..... hari ni cuti.

May this holidays fill you with laughter and joy..

Wishing you good health, success and more fun travelling for 2014 !!!!

Selamat bercuti !!


Chuck Meng

6 comments :

  1. suka English country deko resto ni..sweet n simple..

    supermeng ni kalau buat food review memang terbaik..semua keluar..boleh jd host JJCM..hehe..

    ReplyDelete
  2. Publica belakang masjid wilayah la....

    ReplyDelete
  3. bang SM,
    saya pernah try Tappers ni dekat Setiawalk. sedap Fish and Chips dia
    then saya try Tappers Cyberjaya, parmigiana dia pun not bad
    tapiii..janganla try Banger & Mash dia
    ya ampunnnn

    ReplyDelete
  4. Nohas : kedai nya nampak cozy dan simple.. selesa juga..

    aku x leh jadi host JJCM nanti badan macam di pam pam...

    hahaha

    HB : Haah.. dah silap jalan sebenarnya so malas nak patah ke publika.. lain kali saja...

    DC : Nasib aku x baik la kot dpt makanan so so.. nanti laa bila ada mood lagi boleh berkunjung ke sini lagi....

    ReplyDelete
  5. tappers ioi putrajya&cyberjaya..i prefer cyberjaya... my faveret western cuisine so far plus its cheap & value for tekak

    ReplyDelete
    Replies
    1. cheap jugak la kan? tak tau la tak de terasa nak repeat tempat ni lagi. tapi kat uptwon damansara hari tu lalu rasa mcm dah tutup. dah ganti dgn kedai lain...

      business tak berapa berkembang maju. banyak outlet dah tutup. sama macam paparich jugak

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...