Thursday, November 14, 2019

LGK2019 01 : Trip ke LANGKAWI

Aku berdiri sudah hampir setengah jam di pantai. 
Memerhati ketenangan ombak sambil di sapa angin sepoi. 
Berbumbungkan jerebu dengan sedikit sirna mentari... 
Aku masih berfikir
Malah terus berfikir panjang 
Haruskah aku memaklumkan kepada jiran ku yg terdekat mengenai hal ini. 
Ohhh sesungguhnya aku dalam kekeliruan yang mendalam.....

Harllllowwwww jiran jiran ! 

Sila ambik tau, yang berikut ni adalah entry-entry Trip Adik Beradik yang berlangsung sekitar bulan Jun 2019.

Apa? Dah basi?
Memang pun !

Tapi aku kena documented jugak sebagai bukti aku pernah buat trip impromptu macam ni dengan adik beradik aku. ( walaupun dia orang tak baca blog ni ). I hope no one does.

Perjalanan bermula dari Airport Subang dan mendarat di Lapangan Terbang Antarabangsa Langkawi.



Jemaah di minta berkumpul seawal pagi di airport bagi mengelakkan masalah. Maklum lah ramai. Nanti susah nak kawal. Ada yang tak pernah experience naik flight jadi aku kena pastikan tak de masalah.

Nasib semua berkumpul awal dan kami breakfast ala kadar di KFC.





Sampai masa untuk berlepas. Masing masing excited. Masuk flight pun riuh rendah jadinya.





















Alhamdulillah, flight smooth dan akhirnya kami berjaya mendarat di airport Langkawi.




Aku dah buat arrangement untuk pergerakan kami sementara di Langkawi ni dengan menyewa kereta.

Sebab jemaah ramai, kami ambik Myvi dan jugak Innova. 

Kami sewa kereta dengan Kereta Sewa Langkawi Murah & Bajet. Tu pun booking sehari sebelum. Nasib baik ada available.

Sampai di airport Langkawi, petugas dia dah pun menunggu.






Maka bermula lah pergerakan kami ke destinasi pertama di Pulau Langkawi ni....

Sesat barat masuk laluan kampung kampung.








Di mana lokasi yang kami tuju?

Tunggu..........................

bersambung........................

6 comments :

  1. Semalam gugel post lama2 terbaca post kami ke Langkawi mak aiii mmg lama sangat tak ke sana.. Nanti sambung post cepat naaa..

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. dok eh.. tapi suku penuh denge pok rabok ambe je ah...

      Delete
  3. I just contact contact person yg uruskan sewa kereta.. Based from your link. Staff tu request your blog link since recommend their business car rental.. Thanks... I do hope they can provide best svc.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...