Sunday, January 29, 2012

Kisah Superman Di UAE - Part 3

Jeng jeng jeng.

Abang kembali bersiaran. Masih di Dubai lagi.

Dubai 4 jam lewat dari Malaysia.

Ok abang sambung citer.

Ada pun... hari pertama itu di penuhi dengan ketiduran dek kepenatan yang teramat sangat. Pagi besoknya dah bangun awal siap siap untuk ke conference. Cuaca kat sini memang sejuk sejuk dingin Ziana Zain. Rasa macam dalam aircond. Bila malam rasanya bertambah sejuk.

Hari ke dua conference memang makin membosankan. Nak kata apa, aku asyik keluar masuk layan rokok. Nasib baik bawak stok rokok dari Malaysia.






Macam tu la dari pagi sampai ke petang. Boss aku dah sampai, so dia banyak jugak lah berborak. Associates aku kat KL nuh sibuk dok SMS bagitau kucing dia tak sihat. Masalah besar sangat dia tu.

Petang tu baru member aku kat Dubai ni telefon. Dia ajak dinner sama sama. Apa lagi, ini peluang yang baik.

Lepas conference, dengan baju keje dan kot bagai, aku ambik cab dan terus ke tempat pertemuan dia Souq Madina Jumeirah.

Letaknya jauh jugak la dari WTC. Cab macam biasa, mahal gila babun. Abis jugak ADE40 bayar cab saja. Sampai kejap then member aku dengan kawan dia sorang lagi dah menanti. Member ni, dulu aku kenal thru member aku jugak. Selalu keluar dulu dulu kala, clubbing dan melepak sama sama sampai lah kenal. In fact dia ni jugak adalah ex member aku. So tu yang kira selalu jumpa. Aku pun memang tau dia ada sini, so aku contact dia dan she is more than happy nak jumpa aku.






Lepak lepak kat tempat tu. Cun gila. Yang paling cun, port dia sebelah dengan Hotel Burj Al Arab tu. Memang clear lah nampak hotel tu. Tapi dapat tengok je lah, tak boleh pegi sebab hotel tu memang exclusive. Hanya untuk yang booking tu je buleh masuk. Kalau nak masuk ambik gambar pun kena bayar ! So tengok je la.

Kat souq tu ada jual barang barang cenderamata seperti kain kainan, dan macam macam la tapi harga ni macam babi punya mahal. Layan mata je. Ada banyak restaurant dan tempat melepak. Ada canal dan suasana dia memang sangat ke araban. Culture ler sikit. Ada ampitheatre.

Time kami sampai tu, tiba tiba kena stop dengan beberapa guard. Rupanya Putera Raja Emirates nak datang sebab ada sayembara puisi kat open ampitheatre. Prince tu lalu depan aku. Tapi aku tak tau yang mana satu. Hahaha.

Kita orang lepak lepak. Makan makan. Borak borak. Suasana yang sangat cun. Tapi sejuk gila. Nasib aku masih bawak coat so tak terasa sangat. Lepak makan 3 orang, makan kebab dan sebagainya, habis dekat AED130. Not bad lah. Ingat nak try shisha. Harga dia AED30. Shud be better dari Malaysia kot, tapi tak berkesempatan pulak. Sebab dah kenyang dan sibuk borak borak.

Lewat jam 11 malam. Kami bergerak pulang. Aku ambik cab menuju pulang ke apartment.

Nantikan sambungannya kelak...

1 comment :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...