Friday, December 16, 2011

Cerita Gerhana Dan Misteri Patung Bertudung

So aku nak cerita hantu ni. Bukan cerita pasal BW kat Belum tu. Tu tunggu detailsnya. Sekarang ni nak cerita hantu lain.

Jeng Jong Jeng.

Ambik selumut kelubung diri sendiri dulu. Senang nak menyorok nanti bila rasa seram datang !

Cepat lah !

OK. Dah?

Macam ni. Al kisah adalah brader ni dia jual tudung. Tudung biasa biasa tu yang orang pompuan beli tu. Tapi tak de la tudung mahal mahal.

Satu hari dulu, dia ni memang suka masuk hutan. So dia pegi masuk hutan memancing ke buat apa ntah. So dia balik tu, dia sudah kena ikut....

Sapa ikut?

Masa tu dia tak tahu lagi. Dia tahu pun lepas cerita dan rahsia terbongkar. 

So brader ni ada kedai jual tudung tadi tu kan? Ala yang macam aku cakap kat atas tu. Hahahaha..

Aci ke aku bercerita macam ni??

OK lah. Tunggu dulu. Layan gambar gerhana dulu lah. 

Dipersilakan masuk gegambar gerhana bulan yang di capap sewaktu di Belum tempoh hari. Kredit goes to IH sebab dia paling gigih ambik gambar bulan ni. Kamera dia zoom hebat. Aku pulak tak bawak tripod jadi tak dapat ambik gambar bulan.

Silakan... 

Hiks.










Dah?

Dah layan?

Korang tau tak pasal ketuk pokok dengan belakang pisau waktu gerhana akan buat pokok tu berbuah dengan lebat atau berbunga bunga dengan meriah?

OK. Aku sambung cerita.

So brader yang jual bukak kedai tudung dan jual tudung ni, dia balik dari hutan memancing. So masa tu perniagaan dia biasa biasa je lah. Tup tup.. lepas tu dia terkejut jugak macam perniagaan dia memang makin maju.

Sebulan dia boleh dapat RM18,000 !

Dan paling dia pelik. Gambar yang di ambik pada patung yang pakai tudung tu memang nampak lawa ! Lawa gila gila sampai dia sendiri pun tak percaya. So bila dia advertise, orang tengok gambar patung bertudung tu terus tertarik. Tu yang jadi orang ramai beli tu.

So benda ni berlarutan berbulan bulan jugak la. Sampai la patung dia tu terbalik so dia beli patung lain. So patung baru ni tak dapat menawan patung lama dan jualan dia dropped. Orang yang masuk kedai dia tetap nak tudung yang di pakai oleh pantung yang rosak tu. (patung tu duduk dalam kedai la tak di pamerkan di luar).

Nak di jadikan cerita. Dia rasa pelik dan tak kena. Dia alih semula patung tu ke luar then jadi tarikan lagi. Sampai lah dia jumpa satu mamat ni yang pandai berubat dan dia suruh mamat ni tengok kot kot ada something pada patung tu.

So mamat yang pandai menengok ni pun pegi kedai dia. Masa dia nak sampai dia tengok dari jauh memang patung tu lawa. Then dia nampak dekat patung tu ada pompuan duduk bersimpuh. So everytime ada orang lalu dan puji tudung tu, pompuan tu akan senyum. Dia suka di puji puji !!

Sampai la mamat yang pandai ubat ni datang dekat. Dia tengok sebenarnya muka pompuan tu buruk gila. Kalau di gambarkan rambut dia macam Sahara Yaacob !! ( itu la yang dia sebut) dan muka dia tu lebih buruk dari katak hitam !

So dia tanya la tuan kedai tu, apa nak buat. So brader ni kira OK lah. Dia kata dia suruh tangkap dan buang je. Memang la dia untung banyak tapi dia rasa tak sedap jugak la kot. Lagi la bila dah tahu. So mamat tu pun tangkap dan buang la hantu kat patung tu.

Lepas pada tu, untung dia biasa biasa je. Tapi dia cakap lepas ni dia nak guna model la. Macam artis ke apa.

Begitulah ceritanya................

So how?? Seram tak?

Tak seram? Hah. Tunggu la nanti sampai korang baca cerita hantu BW di Belum itu.

6 comments :

  1. aiyaaaa cikdu,,,,,, potong stim seram terus..... baru nk rasa takut...... x sexcited nj tahu citer BW...... huhuhu

    ReplyDelete
  2. kenapa meq. x seram kah citer patung ni??

    * baling meg dgn penunu bunsen

    penuh emosi aku cerita okeh

    ReplyDelete
  3. meg lg sexcited nk tahu citer hantu bilik BW tuh uhuhuh>>


    aiyo..........lama tk dgr penunu bunsen..auwwww terbakarrrrrrr :)


    have a nice wiken !!! :)

    ReplyDelete
  4. ni ke cite antu nyeee...???? ****Koma****

    ReplyDelete
  5. bukan la joyah.. ni citer hantu lite2.. hantu betul belum keluar. tengah make up.

    ReplyDelete
  6. eh silap. joyah pulak daaaaa.. hahahah

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...