Wednesday, April 29, 2020

Bahana PKP

Salah satu benda yang tak boleh nak elakkan sepanjang PKP ni adalah........................

* tak daya nak habiskan ayat. Mengalir lesu airmata jantan ni.

Sebab tak boleh ke mana mana. Ke hulu ke hilir dalam rumah... Ke sana. Ke sini. Ke sana ke sini. Ke sana ke sini..... Ujung ujung ke dapur jua detour !

Jadi kesannya memang ketara pada tubuh badan ! Ya lah. Asyik nak melantak je. Manjang lapar. Tak aku, semua pun sama. Kan?

Tapi satu benda yang baik, aku ada gak lah involve dalam merencana menu dan godek godek di dapur walau sekadar tukang kacau semata mata tapi sumbangan terbesar adalah menjadi tukang makan. Kejap kejap nak makan. Acap kali terasa nak makan jer manjang.

*intai kasut jogging.

"Are you okay besties?"


Dan ini sebahagian daripada menu menu yang berjaya menyumbang dalam penternakan tubuh badan sepanjang PKP ni....











































Sorry la bebulan puasa posting gambar makanan. Anggap je sebagai illustrasi semata, boleh kot bagi idea korang nak buka puasa masak apa nanti !

Of chos bukan aku yang memasak. Kalau tak  dah sah sah aku jadi penyumbang utama group fb 'Masak Apa Tak Jadi Hari Ni'. Terima kasih la pada yang memasak. Tu belum kira menu fast food anak anak aku lagi. Kejap KFC kejap Dominos... macam macam kemahuan dan aku pun tak segan segan menumpang !

Dan kesannya jelas dapat dilihat hasil dari pemakanan yang tak berpenghujung sepanjang PKP nih !

PKP - Perut Kasi Penuh.

How?


* cry.............................. !

Sambil berposisi penyu belimbing dalam keadaan terbalik.

10 comments :

  1. Byk kali menu asampedas keluar ni. Nak suh mak aku msk la asam pedas gak sbb aku xreti msk asam pedas 😂

    Aku dah agak dah ko mesti jogging pi dapur selalu ni. Haha meng ko nak kurus b4 raya tu sempat ke? Aku nk tlg amin kan gak lah hahaha

    ReplyDelete
  2. Tempe goreng tu yg paling sedap....

    ReplyDelete
  3. Betul bang meng, PKP ni tetiba la asyik nak fefeeling Yatie Kitchen, Adik Food ataupun Khairul Aming. Dapur yang dulunya beshe2 sekarang penuh dengan bahan2 masak segala rempah ratus yang dulu tak pernah menyinggah umah pun Hahaha. Fridge pun penuh je memanjang

    ReplyDelete
    Replies
    1. kann... tukang beli la patah bahu nak mengangkut..... belum kira lagi sesat mencari barang... mcm main treasure hunt pulak

      Delete
  4. Allahuakbar... Belecer nengok weh

    ReplyDelete
  5. Ternyata orang rumah ko memang hebat memasak...menitis air liuq aku kat atas papan keyboard weiii

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...