Friday, July 26, 2019

TRAVELGANZA PATATIMO : 07 | Dungun ke Setiu

Setelah menginap selama 3 hari 2 malam di Tanjong Jara Resort dan sementara menunggu penerbangan pulang pada sebelah malamnya, kami merentas laluan dari Dungun menuju ke Setiu !







Sewaktu di Marang, konon nak gi singgah usha Tasik Pepsi Blue kat tempat orang ayak emas di Rusila.

Dulu kecik kecik aku tahu tempat ni orang ayak emas, tapi tak pernah terfikir nak pegi. Lagipun sure kena marah kalau mak ayah aku tau.

Laluan dia masuk ke dalam sikit, sampai ke kawasan perumahan.




Malangnya kawasan tu berpagar. Aku assume tempat dah betul tapi malas nak ambik risiko sebab macam amaran larangan masuk banyak je di tempek kat area tu.

Kang saja kena tembak dari jarak jauh kang.

Sebagai mengubati kelukaan tak dapat pegi Tasik Pepsi Blue....

Beli Pepsi dan minum sendiri.................

Dah gagal misi ke tasik Pepsi Blue, terus je ke Kuala Terengganu......................






Sampai di bandar kami singgah untuk solat di Masjid Sultan Muhammad, Bukit Besar.














Tumpang solat kat bahagian bawah je sebab dewan solat utama macam berkunci.

Selesai apa semua, bergerak menuju ke Setiu !












Sampai Setiu !

Apa nak buat kat Setiu ni??? Pada sesiapa yang tak tau, Setiu adalah salah satu daerah di Negeri Terengganu Darul Iman ini.

bersambung.........................

6 comments :

  1. Meng, kalau tengok gambar, masa ko pergi ni Drawbridge KT tak siap lagi ek...saja nak britau ko...company aku le yang dapat projek buat drawbridge tu...kekeke...by now dah almost 100% siap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh ke nanti kita naik atas tu sampai ke bilik bilik rahsia??????

      apa guna aku ada kawan sehebat ni kan???

      Delete
    2. aku kuli cabuk je Meng...hahaha...tak sehebat kauu

      Delete
    3. hey cabuk la bagus... banyak kelebihan.
      aku cebuk...

      Delete
  2. haa.. ingat lg pasal ayak emas tu, hok mati pun ada rasenye dulu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...