Friday, July 5, 2019

SIMPLY RIBS, Kota Damansara

Aku bukan lah penggemar ribs dan segala mala steaks nih. Memang dari kecik aku tak makan daging merah ni. Ayam je la selalu jadi BFF setia.

Tapi aku OK je kalau nak pegi kedai makan western yang jual ribs dan beef ni. Jadi tukang tengok pun tak per. Apapun, pasti ada menu untuk golongan seperti aku !

Keluar gi makan di hari minggu satu family. Destinasi tak jauh, dekat Kota Dame jer.

Tajuk kedai SIMPLY RIBS.

Kota Dame

Lebih tepat lagi di Sunway Giza Mall

Signature slow-cooked beef ribs ( Halal )

At Simply Ribs, we believe in providing a family friendly and comfortable atmosphere to enjoy our specialty slow-cooked beef ribs and also a variety of lamb dishes, pasta, and some local delicacies.

Tu kata kata pengenalan diri.



Kedainya Halal certified, so sah kalau nak meraba atau meriba ! Eh.. kalau nak makan ribs tanpa rasa ragu ragu lagi ini lah tempat yang perlu di tuju.

Usha setting kedai...............








As you enter our restaurant, you will be greeted with warmth and sincere smiles from our team. We prioritise quality and comfort and provide a family friendly dining atmosphere that is fit for celebrations of any kind or a simple dinner. Our menu is culturally diverse to suit everyone's palate, ranging from Western to Southeast Asian dishes. However, if you would like to get to know us in the best way, pick our specialty – the tender, juicy, and 'fall-off-the-bone' beef ribs that are packed with mouthwatering flavours.

Tu bukan aku yang cakap. Di petik dari website mereka.

Tapi bagi aku setting dia bukan biasher biasher. Lebih kepada high end Western restaurant jugak tapi ada feel and touch keMelayuan. Staff pun agak friendly and very welcoming. Tengok dari setting kedai, sure harga mahal mencanak ni !

Jangan menuduh nudah, usha menu dulu baru tau mahal ke idok.







Bermula dengan appetizers hingga la ke desserts, banyak menu makanan tersedia untuk di nikmati.

Main dishes mainly beef dan lamb tapi chicken tetap ada. Ada Asian dishes dan hidangan local jugak serta halal mocktails ! Hah yang nak bermocktails bermojito tu, kalau tak nak mabuk boleh datang laga laga gelas di sini. Pecah ganti !

Dah order, kena menunggu......



Masa kunjungan kami tak ramai sangat pelanggan, so tak de lah lama sangat menunggu. Tak sabar nak makan dan perut dah kelaparan.

Maka di persilakan masuk mengadap hidangan hidangan untuk di persembahkan............ 

Order air masak je? Biar betik.

Bukan air betik tapi Ribena Laichi. Muka macam penyangak order air Ribena? Sapa tu....... Haks

Mana boleh bergerak solo, kena berduet. Coconut Orange Soda Mocktails.... ( aku jamah skit, rasa pelik semacam je) Harga RM 13 each.

Makanan mana makanan?

Pasta Carbonara untuk anak gadis aku. Sedap gak. RM 28

Beef Lasagne RM 29. 

Creamy dan sedap gak tapi sebab daging, aku kurang nak mengecek.

Dihidang panas panas....

Krikkkkk hahahahah.... bunyi ayam tu. Hidangan untuk aku.

Tajuk dia Roast Chicken Ala Bistro... OK lah. Cuma muak jugak sebab portion besar. Aku suka sayur sayur dia sebab well cooked. Harga RM 29

Tapi food presentation agak indah dan nampak mengiurkan

Apa ni eh? Beef Ribs kalau tak silap. Harganya RM 69

OR punya. Dia memang pencinta kambing dan daging daging...

Memang seperti yang di kata, daging di masak secara slowed-cooked jadi lembut gila siap boleh terlerai dari tulang temulangnya. 

* gitu aku bermetafora walhal tak sentuh pun.

Sedap sedap gak makanan dia. Makan abis licin. Lain kali boleh try menu lain pulak.

Dan ni sebenarnya tujuan aku ke mari. Katanya one of the best Creme Brulee ada di sini ! Memang sedap. Anak aku siap tambah order.

Harga kesemuanya aku lupa. Rasanya RM 200 lebih gak. Tapi dengan suasana kedai, layanan dan rasa makanan aku rasa acceptable lah untuk datang menjamu selera di sini.


Skodeng toilet dia. Bersih.


Highly recommended untuk yang ingin menikmati steaks dan ribs selain gi makan kat Menate. Harga pun cheaper la compared to Encik Tony Romas tu.

Mereka ada lagi satu cawangan di TTDI, KL. Kat Kota Dame ni mungkin kurang skit orang.

SIMPLY RIBS, Kota Damansara
C-12-G, Sunway Giza Mall
No. 2 Jalan PJU 5/17,
Dataran Sunway
Tel: 03-6145-0006

SIMPLY RIBS, TTDI
36, Lorong Rahim Kajai 14,
Taman Tun Dr Ismail, 60000, KL
Tel: 03-7731 5566

www.simplyribs.com/
fb/SimplyRibs/

Open Tuesday to Sunday, 12nn to 11pm
Closed on Mondays


Wajar di cuba oleh peminat peminat steaks dan ribs seantero Malaya.

2 comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...