Friday, August 24, 2018

Mission Impossible | FALLOUT

Dah lama tak tengok wayang. Selain dari tak de movie yang menarik, kesibukan jugak menjejaskan salah satu hobi aku ni daripada berjaya dilaksanakan.

Banyak movies gak terpaksa missed dek kesibukan dan kesuntukan masa, tapi ada satu movie ni aku memang teringin nak tengok dan aku wajibkan diri sendiri untuk menontonnya di pawagam.

Mission : Impossible - Fallout

Sebab teruja aku pilih nak menonton di theater IMAX...

Tapi IMAX ni tak banyak tempat. Ada di TGV OU dan TGV Sunway Pyramid. Dan timing pun tak kerap so kena cari kesesuaian.

Ada pun show midnight. Tapi demi minat terpaksa gak follow......

Usha di Sunway Pyramid

Dah dekat midnight, orang tak ramai

Lama gak tak datang Sunway Pyramid ni. Sebabnya aku kurang gemar sebab ramai orang

Menuju ke TGV

Tiket dah booking online. Harga IMAX mahal sikit dalam RM 24 per pax

Demi kau Abang Tom ! Aku rela

Ambik tiket

Tunggu tayangan

Beli kudapan

Pop Corn

Minuman

Tunggu giliran masuk

Dan di panggil ke theatre IMAX

Ni bukan la kali pertama aku usha tengok movie di theatre IMAX ni. Kalau movie biasa, aku usha kat wayang biasa je tapi Mission Impossible ni lain sikit. 

Kenapa IMAX?

Sebab skrin dia besar..... movie nampak lebih jelas. Sila jangan ambik seat depan depan.. Nanti pening !

Sound system lebih power

Pendek kata, effect dalam movie ni lebih real di tonton daripada wayang biasa.

Personally, pengalaman menonton di IMAX memang best. Ditambah lagi dengan movie yang best. Macam Mission Impossible Fallout ni bagi aku memang terbaik. Movie paling best so far untuk 2018 ni. Puas hati !

Aku tengok dengan OR.. As usual dia tu kena paksa teman aku. So sepanjang movie dua tiga kali dia keluar.. Boring lah tu cerita macam ni !

Cerita best, pelakon pun best, aksi aksi memang mantap overall memang best. Cuma satu je part last tu annoying betul bila fikir.

Memula Tom Cruise naik heli tu kat Kashmir... dan din dun tak sampai 15 minit dah dekat Norway. Orang yang tak tau maybe tak perasan tapi aku rasa potong betul scene macam tu.........

Apa apa pun, menariknya premier movie Fallout ni di buat di tempat scene terakhir iaitu di Norway.






Nak sampai tempat ni kena trekking 4 jam ! Tapi dia orang memang gigih.

So what's next?

Hmm macam tak menarik

Pass....

Pulang... Hantu Kak Limah... dan ada few yang ditayangkan tapi aku tak rasa menarik nak tonton di pawagam. Tengok la nanti cemana.


Abis wayang kelaparan. Singgah mamak dan makan.

Baru perasan, dalam movie mat salleh jarang scene makan makan, sebab tu time tengok wayang kita kurang lapar. Abis wayang baru terasa lapar. Tapi kalau cerita Melayu.. mesti ada adegan sudu dan garfu bertarung. Kalau air biasanya mesti air oren.... !

Hmmmmm...

10 comments :

  1. saya tak pernah try imax movie... fuhh tngah mlam makan mee berani betul ye, kalau saya mmg tak la hahaha. by the way, nk bgtahu ni yg saya ltak blog ni dalam bloglist sidebar saya. suka sgt blog ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. imax ni kalau cerita aksi aksi meletop kebaboo best lah....

      org melayu. makan tak de timing

      Delete
  2. mula2 saya tak rasa pun nak tengok MI3 ni, tapi dicocok oleh rakan sebaya, gigih gak la p tengok. memang best la terutama part Henry Cavill hahaha. muka pecah sebelah pun masih kacak lagi.
    tak sabar nak tunggu Venom pulak bulan 9 ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah..... set. nak usha gak venom tu. mcm menarik

      Delete
  3. yesssss MI 2018 mmg d best. i lap abg tom :p. tp laki aku buat spoil, why kashmir?? dan2 dia ckp mesti wife dia kat situ...rupanya mmg betul hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha tu la.. kalau org tak tau tak rasa apa apa kot...
      cuma tu lah.. 15 minit terakhir tu mcm tak abis abis jerr

      Delete
  4. Saya terkejut apabila nampak scene helikopter itu. Saya perasan, itu bukan Kashmir...Itu Preikestolen di Norway pasal saya pernah hiking ke sana dua tahun yang lepas... Betul-betul cantik gila...Rindu gila pula sekarang

    ReplyDelete
  5. gigih ko analysis scene makan2 dalam pilem. betul jugak ek

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu masalahnya tengok citer melayu... jadi lapor.. pastu terus terasa nak makan itu ini

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...