Sunday, May 8, 2011

Hari Ibu

Aku nak ucapkan Selamat Hari Ibu kepada semua ibu ibu yang membaca blog ni.

Sapa sapa la yang rasa dia ibu, tak kira lah ibu betul ke, ibu tiri ke,  ibu pejabat ke, atau pun ibu sawat.



Happy mother's day !

Pagi tadi aku dah arrangekan something untuk Mak aku.

Aku nak suprisekan dia, tapi aku tak de member kat kampung halaman. Jadi aku mintak tolong kawan adik aku.

Aku bank in duit kat kawan adik aku tu dan suruh dia belikan cake untuk hari ibu dan sepasang kain and deliver ke rumah mak aku.

Hadiah dari aku untuk ke dua dua ibu yang beraja di hati aku.

Anyway, mak aku happy. Lepas tu dia called aku cakap dia dah terima. Berbunga bunga jiwa dia.

"Mak suka tak kain tu?"
"Suka lah dah orang bagi"
"Jangan lupa makan cake tu"
"Ya la nanti mak makan"
"OK. Selamat hari ibu mak, terima kasih banyak banyak"
"Terima kasih la. Sama sama juga"

Kong ! Kong ! Kong !

Mak aku masih batuk rupanya. Tak leh cakap lama lama. Borak borak lebih kurang dengan mak aku then aku letak phone, terus terbongkang tanpa pedoman !

Untuk Makcik Mona, engkaulah ratu hati ku.

Untuk yang lain lain, semoga menjadi ibu/umi/mama/mommy yang baik untuk anak anak kalian.

Terima kasih Cover - Umi

4 comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...