Saturday, November 27, 2010

Poco Poco

Petang tadi, staff aku telefon. Dia pegi hantar kereta dia betul apa ntah, dekat area rumah aku. So tak jumpa cari kedai makan dia mula kelaparan. Maka dia suruh aku selamatkan dia.

Bergegas aku ni pegi jumpa dia dan bawak dia pegi makan, kalau tak dia angin kus kus kat mamat bengkel yang salah buat kereta dia tu.

"Marah marah ni kurang gula dalam badan la ni?"

Aku berseloroh.

"Hah lah. Gua lapar ni beb. Cepat la beb"

Kebulur lah situ kalau aku ni tak rajin.

Tapi abang rajin. Gelak gila dia tengok aku muncul dengan seluar pendek di hari bekerja. Dia pegi site pagi tadi sebab nak ambik kereta company dan dia baru balik opis hantar kereta tu.

Aku bawak dia pegi makan dan kami lepak lepak.

"Beb. Gua ada cerita hantu beb!"

Dia mula bercerita bersungguh sungguh !

Aku tak tahu lah, may be ada yang dah dengar cerita ni, tapi aku baru je dengar. Cerita hantu dekat kampung wife dia ni. Kisah mengenai seorang mak andam yang baru je meninggal. Bila dia mati, dia bangkit sebagai pocong dan kembali ke kampung halaman dan dia pergi cari semua orang orang perempuan yang dia pernah andam dan minta pertolongan.

Tau apa pertolongan dia?

Dia mintak cabutkan susuk yang dia pakai !

Menyeramkan sial. Aku dengar pastu mula nak fikir bukan bukan.

Yang paling ngeri, siap dia mintak polis buat rondaan tolong bukak susuk dia tu.

Dan cerita ni tersebar luas di kampung halaman tu, sampai suami sang arwah ni lari keluar kampung sebab ketakutan dan tak tahan cerita orang kampung. Kata dia, kubur dia siap berlubang bila orang pergi check.

Maka, semua orang kampung yang pernah bersolek dan mengandam dengan makcik ni adalah hidup dalam ketakutan !

Ngeri tak?

Dah. Jangan imagine lebih lebih. Iman tak tipis ni jangan ada hati nak berlagak berani.

* cakap pada diri sendiri.

No comments :

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...