Thursday, November 4, 2010

Aku Dan iPhone


Sebelum ni aku selalu merungut pasal Maxis banjingan tu. Well. Untuk pengetahuan semua, IPhone aku tak bermasalah dengan bill lagi. Dulu kan, bill aku sebulan datang 2 kali. Asyik kena barred je line sebab dah sampai limit.

Kini tidak lagi !

Kalau dulu bill aku sebulan mencecah RM1000 !! Tapi kini, aku boleh tersenyum riang sambil menampakkan lambakan tahik gigi di celah gigi geraham kerana bil abang cuma RM350 sahaja maxima.

Satu penjimatan yang jitu betul tak?

Tau apa aku dah buat? Aku dah disable semua benda kat iPhone tu jadi not really a smart phone mana dah. Setakat nak receive call, SMS dan snappy sana sini. Itu sudah mencukupi. Pendek kata, Iphone aku sebenarnya sekarang hanya berfungsi laksana Nokia 3150 sajork dah.

Hiks.

Tapi tak pe. Aku suka features kat iPhone tapi functionalnya aku banyak disable. Sekurang kurangnya aku tak pening kepala dah fikirkan pasal bil yang mencanak tu.

Start hari ni abang dah boleh menabung lebih untuk sesi berjimba jimba di Zimbabwe Selatan kelak.

No comments :

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...