Tuesday, January 9, 2018

SOFITEL KUALA LUMPUR, Damansara - Part 2

Masih lagi di Sofitel Kuala Lumpur, Damansara.




Mesti Sabariah dan Sabaruddin tak sabar sabar nak usha bilik dia eh? Sabar ! Sabar !

"Sabarina pakai tudung, ada rombongan nak masuk bilik !"

Jap ! Jap ! Anak tudung terkomot komot....... * mati lah siapa sebenarnya ni?

Flash back balik kat lobby. Masa aku check in aku ada mintak higher floor, tapi receptionist tu macam buat derk je. Aku tolak markah lagi ! 

Rules dia.. kalau hotel mewah macam ni, customer adalah King ! 

Bukan aku mintak upgrade bilik pun, mintak nak duduk tinggi tinggi jer.

Sebab aku bajet kalau bilik rendah, view mesti kena blocked !

Nak tau view cemana aku dapat, moh la kita naik atas.

Hiasan dinding dekat lif. Lif dia tak memerlukan passkey. So sesapa je buleh naik.

Bilik aku di tingkat 6

Pass card

Dan bersedia untuk bilik penginapannya.....

Enhanced by the unique blend of French sophistication and contemporary design, the relaxed personal space includes an ergonomic workstation and a generous marble bathroom with a bath, shower and Lanvin toiletries.

Bilik dia ada room dan suites. Setiap room dan suites dilengkapi dengan amenities dan facilities tertentu. Harga pun berbeza mengikut saiz, access to Club Millesime, jumlah pax dan sebagainya.

Of course bilik aku paling murah rasanya. Luxury Room with King Size bed. 

Cakap banyak tak guna. Jom !

Tadaaaaa.... pintu masuk je terus ada walk in wardrobe 

Ada macam macam kat ruang ni

King size bed

Pillow for his and her

Belah side lagi satu

Working desk

In room menu

TV

View dari arah dalam

Mini bar

Coffee dengan complimentary drinking water

Carpet 

Dan dalam setiap bilik ada cermin sakti ni... duduk depan cermin dan bacalah dengan sekuat hati ....

 "mirror mirror on the wall...aku nak berak ! toiletnya mana??????"

Hah. Lupa nak view toilet. In between katil dan ruang dalam dengan walk in wardrobe kat pintu tadi tu, ada satu puntu....

Tada....................... wah. baru rasa mewah

Toilet dia luas

Boleh berkubang tapi kalau aku masuk kang melimpah air keluar sedar sedar kering...

Attention to details... Kelengkapan dia so Sofitel. Top notch dengan bekas bekas dan design sendiri

Dan kelengkapan amenitiesnya dari Lanvin !

Ada ciri ciri kemewahan di situ. Tapi !

View dari bilik aku.

Usha bawah

Depan

Dongak ke atas

Tepi

Kan dah kata. Semua view kena blocked. So pepandai la mintak bilik mengadap jalan, baru ada sikit view. 

Tapi aku boleh je la usha orang mandi kat kolam tu.

Overall, cuma lokasi dia a bit off sebab area ni kalau malam bukan ada apa apa sangat pun. Mall sebelah pun macam nak tak nak je beroperasi.  Tapi bilik dia memang aku suka. Memang terasa dan nampak kemewahannya. 

Mirror on the wall... I feel so mewah and sexy.. Am I the sexiest of them all?

* pang !

Guruh berdentum. Kilat sabung menyabung. Petir menyambar gegak gempita jadi seluruh alam.

Pasrah.

Jom gi usha swimming pool je lah.





Tapi tak sempat pun nak mandi manda.

Dan bila malam menjelma semula

Tidur lena dalam kemewahan berganda

Tq Sofitel Kuala Lumpur.

Check out

Dan masa untuk pulang dan kembali ke alam realiti. Rumah sendiri macam reban !


Hotel yang sama, bilik yang sama...
Tetapi, dua harga yang berbeza...?
Kenapa bayar lebih?

Anda boleh mencari hotel ideal anda di trivago...
Trivago membandingkan lebih daripada 200 laman web..
Anda boleh mencari hotel ideal anda dengan harga terbaik..
Hotel? Trivago! SOFITEL !

Dia ni harus dicabaiin... asyik dok ulang benda yang sama jer....


SOFITEL KUALA LUMPUR, Damansara
No 6 Jalan Damanlela
Bukit Damansara
Kuala Lumpur, Malaysia
Tel : 03-2720 6688
web : Sofitel KL

5 comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...