Wednesday, December 13, 2017

Trip SUNWAY LAGOON 2017 - Part 1

Jom pegi Sunway Lagoon !!!!

Aku macam dah lama tak pegi sini. Last sekali pun zaman dinosaur masih berdatingan lagi ( aku pun dah lupa bila ). Tapi last sekali ada aku pegi berseronok seronok dengan kawan kawan dan dapat berita Atok aku meninggal !

Dah bergalak galak sangat tetiba jadi duka. Sebab tu orang kata jangan happy happy sangat !

Tapi dah tentunya tempat ni tempat berhappy ! Orang datang untuk berseronok. Jadi.. berseronoklah. Cuma................................... mungkin berpada pada. 

Terletak di bandar Sunway

Selalu skodeng spninx ni kalau lalu depan Sunway Pyramid tapi tak terasa nak jejak ke dalam sana sebab tau orang ramai. Malas nak bersesak sesak.

Tapi trip ni terjadi bilamana anak dara aku bagitau dia nak pegi Sunway Lagoon. Ntah mana dia tau agaknya ada lah kawan kawan dia bercerita.

"Papa.. nanti birthday Adik, Adik nak pegi Sunway Lagoon"

Aku buat bolayan ! 

Pastu dia akan tanya lagi berulang kali.

"Nanti lah !"

Still jawapan malas layan. Tapi Princess ni dia ingat saja. Bila sampai masa dia tuntut. Time tu aku memang dah lupa.

"Papa. Papa cakap nak gi Sunway Lagoon?"
"Hmmm.... ala.. situ orang ramai lah. Papa malas"

Pastu dia akan merajuk muncung. Tak sampai hati aku godek godek website  Sunway Lagoon carik indo.

Papa pengsan kejap tengok harga

Sekali masuk dewasa ( Malaysian ) RM 120 !! 


Bapak la mahal. Kalau sorang tu, kalau satu family tak ke insaf kejap. Last dulu aku pegi dah lama dulu pun tak sure berapa harga tapi macam dah mencanak canak naiknya. Tapi sekarang dah banyak parks yang ada.

Riki punya riki tengok ada promotion untuk birthday packages.

Celebrate your birthday with us and bring THREE people to share in the joy with our Birthday Special ‘Buy 4 at RM 360*’!

Entry to ALL parks, including all rides, activities and attractions. (Not applicable for pay-per-ride activities: Bungee Jump, G-Force X and Go Kart).

[Applicable for MyKad/MyKid holder only & valid during birthday month].

OK. Murah la sikit, sorang jatuh RM 90 je. Terus aku booked buat payment apa semua dan esoknya.....

Welcome to Sunway Lagoon !!! After so many years..........................

Kami bergerak pagi. Tak jauh pun dari rumah tapi budak budak dah berkobar kobar. Ikutkan je lah. Sebenarnya plan macam nak tido kat hotel area Sunway ni tapi sebab last minit semua penuh dan mahal mahal pulak harga.

Sampai sana, parked dan terus claim ticket yang aku dah book.

Welcome !!

Dapat tiket terus masuk.

Wah ! Ini zaman aku dulu dah ada ni.

Nasib baik walaupun hari tu hari Ahad tak nampak ramai orang. Jadi ada kelebihan la sikit dari bersesak sesak tak cukup nafas aku karang dalam ni. Boleh pulak masa sampai tu dia kata electrik tak ade !

So boleh masuk tapi aci pegi kat area yang tak pakai letrik je... contohnya kebun binatang. 

Bagus gak ! Masa ni lah nak tau binatang tu semua betul atau pakai battery je ! Hahahah

Dah masuk kena merangka park mana nak pegi dulu. Dah banyak berbeza dari last aku visit ke sini. Kena plan timing dan pastikan budak budak seronok dan dapat spend kat tempat tempat yang dia orang gemari.

Park info

Based on theme park map kami decided nak ke tempat kering dulu sebelum bagi dia orang berkubang. So port pertama kami tuju ke Sunway Lagoon : Wildlife Park

Wildlife Park

Di sini lebih kurang macam zoo lah. Ada lebih kurang 150 species termasuk yang liar dan yang tak berapa liar.

Ada jugak scheduled show untuk binatang bintanag ni menunjukkan bakat terpendam dia orang !

Explore unique habitats and interesting Malaysia zoo attractions like the new snake area, New World Monkey, Pet Village, Jungle Trail, White Lion Kingdom, Tree Top Terrace, Bird Savannah, Tiger Land as well as Rimba and Village.

Ini harimau keje nya membuta. Letih kot shift malam .............. ehehe

Sang beruang merenung masa depan.

Tree top terrace

"Sampai hati kau Meng lama tak datang jenguk aku "

"Aku berdandan.. aku bersoleqqqq. Aku berdandan mempercantik karismatik "

"Ini semua poyooo"

"Meng !!!!!!!!!!!!! Kau datang juga akhirnya melawat aku"

"Meng ! Meng !!! Hug me pleaseee"

Jeng jeng jeng...... apa benda pun tak tau ni

Gelojoh sungguh sampai kaki dalam pinggan

Gold.. Diva

"Sorry Meng. Tak dapat layan. Kau datang time kami makan ni.. Sibuk sikit nak melayan peminat peminat ni "

Merajuk. Semua tak nak pandang aku

Jungle Trail

Hello !

Ada jugak geng geng ular dalam ni. Malas aku nak jenguk. Dah lama aku friendzone dia orang !

Hoi Meng. Kakak dah tua... Bagi tips macamana nak kekal muda?

Tak cukup dengan tu, ada jugak area di mana ada binatang binatang petting zoo. Sesuai untuk budak budak bandar nak kenal binatang binatang yang biasa dengar nama tapi susah nak lihat.

Contohnya kasawari ni

Ni pun sama gelojoh

"Hey Meng ! Wassap"

Tak tau nak gi mana

Ada longkang untuk tangkap ikan

Seronok lah budak budak main tangkap tangkap ikan kat sini...  

Pastu lepaskan semula

Nasib banyak tempat duduk. So aku lak ambik masa untuk istirehat

Baru abis satu park. Dah mengah.... tanda tanda penuaan.

Ambik masa untuk tempoh bertenang kejap

Sebelum bergerak ke park lain

Fuh ! Dah berbeza dah tempat ni....

Gunung berapi. Tolong jangan meletus !

Nanti sambung ke park park lain................

bersambung..........

7 comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...