Wednesday, August 27, 2014

Santai Cuti Sekolah - 03 - Ascott Sentral, KL - Part 2

Masih lagi di Ascott Sentral KL.

Kalau semalam tengok bilik dia, hari ni usha pasal facilities di sini.

Sebab hotel ni masih baru, so kiranya ada yang OK dan ada yang masih belum siap sepenuhnya. Tapi tempatnya memang bersih lah memenuhi standard dan piawaian aku walaupun aku selalu comot.

Aku pernah pegi Ascott KL kat KLCC tu, rasanya Ascott Sentral ni look nicer dari segi bilik dan susun atur. Cuma view KLCC tak leh nak challenge lah.

Moh layan gambar yang ada.

Ascott Sentral KL

Pool dia tak berapa menarik sangat. Cuma tak de orang !! Almaklum la, tempat ni macam business hotel, tapi ada je orang tak betul macam aku ni gi buat tempat bercuti... Hiks. Yang penting, boleh mandi dan berenang dengan selesa.

Pool budak budak yang bertutup. So tak risau kalau hujan dia orang still boleh mandi. Budak budak suka la pool ni sebab ada air pancut keluar tu

Pool mengadap Suasana Sentral Kondo. Kalau orang dari kondo tu nampak je la kalau kita dok berenang

Ini pulak gym. Agak besar dan complete. Tapi ada aku nak ambik port mengguna pakai? Haram ! Baik je aku tidur. Hiks.

Cuma budak budak la terlebih suka pulak dengan gym ni. Dia orang berlari lari nak try semua benda. Hero sampai tak nak balik nak naik treadmill. Princess pun sama.... Masalahnya aku malas nak bertenggek kat tempat ni sebab orang pandang serong kat aku... (sebab datang gym, duduk dan main handphone)

Ni view dari gym di tingkat 5

Ni view malam dari bilik penginapan aku

Hotel ni memang tak de cafe lagi. Tak tau la sebab memang tak de atau belum di buka. Tapi penginapan termasuk sekali dengan breakfast, jadi kami pegi la makan breakfast di banguan Shell sebelah tu. Ada laluan dari tingkat 5 antara dua buildings tu dan kami makan di MealsStation !

Meals Station

Rasanya Ascott pajak dengan dia orang ni untuk breakfast buffet guests

Dah ada. Makan je lah. Variety kira OK jugak dan makanan agak sedap. Aku suka nasi goreng tomyam dia ! 

Ini view Little India dari restaurant Meals Station di bangunan Shell

Tempat lepak di tingkat 5. Belah kanan bangunan Ascott Sentral, kiri bangunan Shell Malaysia. Belakang sana bangunan bangunan di KL Sentral

Tempat melepak

Ada facilities laundry jugak. Tapi sah sah la kami tak de nak basuh baju. Duduk pun 2 malam jer

View dari bilik kami di tingkat 16

Ada satu je yang tak best. Parking dia mak aii, laluan sempit gila. Cuak nak parking kat atas !!!

Ascott Sentral dan Nu Sentral Mall

5 benda yang aku suka pasal hotel ni.

1. Spacious room. Nice bed and pillow. Sofa yang best dan ada 2 TV.
2. Clean.
3. Full facilities with great service.
4. Bell boys yang friendly layan anak anak aku, dan dia orang hantar dan ambik barang pun cepat jer.
5. Dekat dengan Nu Sentral. Maybe by now dah fully opened.

Tak berapa suka.

1. Lif dia betul betul depan reception area
2. Tak de in house restaurant. ( normal untuk service apartment macam ni )
3. Pool mengadap rumah orang
4. Tak de balcony, susah aku nak merokok
5. Parking kat atas. Kena turun naik ke lobby untuk ambik lif ke bilik. Laluan parking pun sempit.

Overall, good stay. Nice hotel sebab masih baru. Services pun bagus. Aku recommend kalau sesapa ada hal dan mencari penginapan especially di area KL Sentral untuk stay sini.

Cuma check la kot harga masih promosi sebab aku rasa kalau harga betul memang agak mahal untuk penginapan jenis macam ni.

Tempat yang bagus sebab tak ramai orang jugak, cuma macam tak leh terima gi bercuti cuti kat KL jer.

Keluar dari hotel, kalau tak jem 20 minit je dah boleh sampai rumah semula. Hehehehe. 

bersambung...............

9 comments :

  1. Yup on and off the hotel will have promotions. Lower price. Lovely place to stay

    ReplyDelete
  2. Agaknya semua hotel kat KL ni ko dh menginap ye Meng?

    ReplyDelete
  3. Memang budak2 itu je istilah jalan2 depa.
    Tidur hotel, mandi kolam renang.
    Takde pikir lain dah kan.

    Meng, promo AA ni, ada kau rembat tiket tak? :D

    ReplyDelete
  4. Kolam renang tak berapa privasi sangat kan? Agak-agak terjun tiruk tertanggal spenda orang nampak tak?

    ReplyDelete
  5. SK : the trick is.. business hotel ni bagus duduk during the weekend ... the price is cheaper compared to weekdays !


    HB : fitnah tu nama nya...

    aku rasa aku baru duduk 5-6 hotel je... kat kl ni punya la beratus hotel yang ada....


    Mya : tu yang menyenangkan. kena cari hotel yang ada pool je la.. tapi kalau pool yang open open sgt ni... jeffrey ong pun segan nak berenang....

    ticket AA aku tak usha pun.. dah tak de list nak pegi.. yang aku nak pi pun mcm mahal je. nanti plan kendian je lah...


    Ali : tak leh terjun tiruk !!! sebab air tak dalam.

    tapi kalau tertanggal spenda mau tak keluar sampai kejong duduk dlm tu.. hihihihih

    ReplyDelete
  6. Nasib baik Jm x ikut klau x mesti dh main kejar2 ngan hero dan princess dlm gym tu. Jm suka naik threadmill
    Psst: part tu mmg menipu, beli threadmill takasima almost 3 month baru 3 kali lari terus tersadai kt tepi tu rugi je

    ReplyDelete
  7. pool ngadap rumah orang? pergh... hahah, tetiba aku terbayang ada pervert/pedo dok usha diam2 sambil merakam video diam2 di sebalik cermin tingkap rumahnya yg tinted... hahah yikes

    terbaik betullah hotel review bro meng, ohsem ;3

    ReplyDelete
  8. terbaik.,.Meng adalah Presiden hotel Kuala Lumpur. hihihi

    ReplyDelete
  9. JM : selalu yang beriya riya beli threadmill ni tak tahan lama. pakai nya sekejap.. ye dok?
    tapi tak pe la. since dah ada.. bebila rasa nak berlari JM buleh je berlari.... even dalam keadaan seksi..

    ops...


    Plain : tu la tu.... nak syncronize swimming pun tak aman. tapi aku rasa org org kondo tu pun dah tak heran. biasa yang pegi business hotel ni semua adalah business man yang tua tua.. termasuk la aku... cuma belum jadi business man je lagi.


    MKL : kalau nak jadi presiden kena duduk semua hotel dulu kat kl nih

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...