Wednesday, January 29, 2014

Jom Makan : 10Binjai, Kuala Lumpur

Terperangkap di KL dan tak tau mana nak makan?

Meh sini.

Dekat PNB Darby Park tu ada satu restoran bawah dia namanya 10Binjai.


Actually aku cuma sempat breakfast di sini, tapi aku rasa tempat ni di buka untuk public time lunch. So boleh jenguk dan makan di sini.

Meh sini aku kasi review sikit

10Binjai. Nama bersempena alamatnya nombor 10 Jalan Binjai

Binjai bukan benjol ! Binjai adalah jenis buah yang boleh di makan

Ambik seat dengan view The Platinum

Boleh pilih nak duduk dalam atau luar

Pose pose pandang sudu dulu.. Ambik feel

Nasik Lemak agak tasty. Rendang ayam yang sedap

Butter Beurre Doux. Unsalted butter yang sedap. Lain lain tu OK Ok je lah

Kuih kuih Melayu yang agak tasty. Karipap sedap, popia pedas tu pun lazat

Kalau bosan panggil waiter pastu buat bodo.... 

Minuman. Green Guava adalah favourite

Lagi Nasi Lemak

Mee Goreng pun sodap

Samosa pun OK

Nom Nom Nom

Kentang

Lepas makan sila komen kalau rajin

Makanan aku buh Very Good

Buah buahan tempatan

Ambiance pun agak selesa

Lunch to go.

OK. Bagi sesiapa yang nak try lunch pun OK. Harga makanan aku tengok dalam RM10 - RM15 per plate. Agak resonable untuk tempat yang cozy dan food yang tasty.

Tak sure di buka waktu malam ke tidak, tapi kalau malam boleh try 39 Restaurant di tingkat 39. 

Time aku pegi hari tu dia tak bukak weekend. Kalau weekdays memang bukak. Resipi ilham dari Chef Ismail ke Chef apa. Aku lupa....

39 Restaurant di tingkat 39

OK. Automatic aku bakal di halau.....

10Binjai terletak betul betul bawah tulisan Korean tu

Tapi 10Binjai boleh di cuba. Recommended !

5 comments :

  1. ko ni kan meng dah mcm food tester utk malaysia...hahaha! bagus2! senang kalo tetiba rasa nak makan restoran sana-sini, aku bukak je blog ko :)

    ReplyDelete
  2. typical Malaysian foods...ahakssss semua berkalori tinggi...tp kalau dh depan mata mana boleh tahan kannnn...kasik redah jekkk hahahahaha...

    ReplyDelete
  3. Hmm... bila ko dah kata food dia Ok, maka oklah bagi aku, sebab satu gambar ko menceritakan kesedapannya! NyamNyamNyam...

    ReplyDelete
  4. MKL : boleh sgt sgt... silakan

    Biq : aku tunggu gak org sponsor aku suh gi makan tempat dia org..

    tapi kalau tak sedap, tetap akan ku keji habis habisan..

    hahahaha

    HB : belasah je. aku pun sebab free, tu yang makan je..

    Ali : gambar sudu ke?

    hahahahaha

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...