Friday, September 9, 2011

Trivia Raya 3

Trivia raya bahagian ke 3.

Trivia 1

Raya ke 3 kami sempat pegi berkelah.

Menunya Nasik Ayam. Ayam perap dengan Sos BBQ Tasya. Inzal okeh. Makan pulak tepi pantai feeling feeling. Fuh. Macam nak tidur situ je.

Trivia 2

Wanda aku tu kan lowered. Pakcik James, Makcik Mona dan adik aku naik kereta aku. Baru nak gerak keluar rumah dah masalah. Tayar bergesel ! Pastu bila bawak jalan bumpy mula la terseret seret. Tak boleh jadi ni.

Kesian terpaksa call abang ipar aku kalau nak gerak ke mana mana sebab kereta aku tu tak leh bawak penumpang ramai.

Trivia 3

Aku rasa Wanda tak berapa best. Bawak dia macam sengguk sengguk. Aku dah risau. Nak carik bengkel kereta, masa tu hari raya mana nak ada? Dan malam tu jugak, pakcik aku panggil pomen kawan dia. Brader tu bagus betul datang. Dia check check, rupanya tayar depan bengkaT. So dia dah tak serata. 

Tu yang kena tukar tayar tu. 

Dan dia kena tukar getah kat drive shaft tu. Esoknya satu hari mamat tu kerjakan Wanda. Kesian dia. Bukak tayar semua sekali, pastu bawak aku pegi kedai spare part cari barang. Time raya nasib la ada kedai cina bukak di Pulau Kambing tu. Orang sibuk raya, kami sibuk cari part kereta.

* nanges.

Satu hari dia buat kerja. Upah dia. RM60 !

* koma

Trivia 4

Raya ni makanan dan jamuan dengan macam macam makanan. Makan dengan kenyang. Memang ramai la sedara mara yang datang.

Aku rasa ada dekat 100 orang lebih keluarga aku tu saja.

* koma.

Bayangkan betapa haru biru nya keadaan.

Masalah utama ! Tempat tidur. Mula la sesi tidur secara bergelimpangan sebab sedara ramai.

Trivia 5

Aircond Makcik Mona pulak rosak. Aku pun tidur dalam kepanasan sebab kipas kurang berfungsi. Tapi kalau dah lelap, tak sedar apa. Belasah je. Berpoloh poloh abang di buatnya. Merasalah OR kata aku kepam.

OK. Sambung lagi esok.

Terimalah capapan raya sebahagian daripada kuyah muyah rayah Makcik Monah. Jangan tanya aku nama kuyah muyah ni sebab aku tak tahu. Ada dari OR, ada dari BW dan ntah mana datang kuih ni aku pun tak tau.










No comments :

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...