Friday, March 22, 2019

Mövenpick Hotel and Convention Centre, KLIA 02 | Room

Hotel ni pernah jadi lokasi shooting drama Remy Ishak hari tu apa ntah tajuk dia.

Moh usha bilik penginapan di Mövenpick Hotel and Convention Centre KLIA.







Stay in a contemporary Kuala Lumpur hotel with Islamic design influences, just 10 minutes to the KLIA and klia2 airports, 7 minutes to the Sepang International Circuit and 5 minutes to Mitsui Premium Outlet Park. Our 333 rooms at Mövenpick Hotel & Convention Centre KLIA offer great views, complimentary Wi-Fi and complimentary shuttle transfers to and from the airport at every 2 hours.

Take a quick dip in our enchanting swimming pool after a long day of meetings or sightseeing. Get pampered with a massage in the spa, or enjoy a workout in the gym. Savour great food from Malaysia and the wider region in our six restaurants and lounge. The convention centre and meeting rooms make this upscale Sepang hotel ideal for business meeting and all kind of events.

Memula usha kawasan lobby dia.


Entrance ke lobby

Pintu gelas

View lobby

Pusing belakang semula

Lobby dia mengingatkan aku pada Marina Bay Sands di Singapore sebab ruang dia lopong.

Ruang lobby

Lepak lepak

Sofa sofa menunggu

Agak wow jugak la rasa lobby dia ni


Kaunter bantuan

Kiosk

Kawasan lobby ni kira penuhkan satu blok bangunan hotel. Ke semua ada 3 blocks, satu lagi adalah SPA dan satu lagi lounge. Ada few restaurants jugak di level bawah ni termasuk business center dan facilities lain.

Parking FOC di tapak parking terbuka di tepi bangunan hotel.

Lobby ke dua adalah SPA. Masa aku menginap time ni SPA belum di buka lagi

Dan lobby ke 3 merupakan lounge.

Pengalaman aku masa nak check in agak slow. Staff ada dua tiga orang tapi macam busy dan tak berapa melayan. Terpaksa lah jadi pak pacak jap menunggu depa clear. Maybe masih baru so buat keje pun terkial kial lagi. Tapi bila datang sorang mat Salleh tetiba mereka tak busy ! Pastu layan mat salleh tu dulu padahal aku dah lama menunggu. Bias betul. Nak tunggu aku jadi albino baru nak layan cepat kot.

Tutur bahasa pun berbeza. Kalau mat salleh tu...

"Hi, Sir.. How may I help you!"

Dia punya senyum, kapal terbang pun buleh masuk mendarat.

Kalau aku ni...

"Ya Encik ada booking?"

Erghhhh..... Sopan tak de, santun jauh sekali !

Front desk pun tak berapa ramah mana. Macam keje kena paksa je.

Aku ada kemusykilan skit masa check in tu sebab bilik yang aku ambik pakej cuti sekolah untuk 2 dewasa dan 2 kanak kanak tapi breakfast dia bagi 2 je. Aku tanya lah pasal 2 Adults dan 2 kids seperti dalam package penginapan tapi voucher tak tally. Tu pun tak boleh nak jawab. Dia suruh aku check balik semula later later.

Aku checked memang voucher breakfast dia bagi untuk 2 je regardless jumlah pax dalam pakej. OK aku terima.

Breakfast untuk adult RM 70 per pax. Child RM 35. Bapak la mahal aku rasa. Anak aku bukan makan banyak pun. Tapi pasrah je lah.

Key card dah dapat.

Ambik lif ke tingkat penginapan.


Hiasan di dinding

Cari bilik yang dah di tetapkan.

Carpet kekuningan ala ala DiRaja

Sorang front desk officer lelaki ni baik juga. Dia tau aku bawak kids dan bebudak kan suka nak mandi pool so dia suggest kat member dia bagi aku bilik nearer pool. Tak de lah jauh sangat nak menapak ulang alik nanti. Hah yang tu bagus. Yang lain... kena gi training lagi.

Di Mövenpick Hotel and Convention Centre KLIA ni ada few types of room. Bermula dengan Superior, Deluxe, Executive dan Suites. 

Aku ambik Superior Room. 

Designed by a renowned architect our Superior Rooms combine Moorish charm with the latest in state-of-the-art technology. Our IPTV system features hotel promotions, wake-up calls, messages, checkout bills, updated TV channels, and even a touch screen mirror in the bathroom. Set over 36sqm the room offers the flexibility of having either a king sized bed or two twins. The bathroom features a luxurious rain shower along with fluffy towels and make-up mirror. 

Guests can also enjoy the benefits of in-room dining and a laundry pressing service. Other in-room amenities include a work desk, complementary tea and coffee facilities, minibar and Wi-Fi. Superior Rooms can accommodate 2 adults. All rooms are non-smoking. Interconnecting rooms available on request.

Ni kira type paling lowest sekali. Kalau yang atas atas tu lebih lagi amenities dan saiz dia.

Dah sampai bilik.

Assalamualaikum.

Aku memang sengaja ambik twin bed. Saiz dia super single kira besar gak so boleh la semua tidur atas katil walaupun menyempit gak.

And the view

Semua baru so masih fresh dan new

Comfort

Bedding dan pillows pun comfortable

TV pun cukup besar

Siaran pun mencukupi dan pakai IPTV

Bebudak layan kartun je lah

Side table

Ruang dalam bilik. Ada working desk mengadap TV.

Complimentary items. Minibar

Bekalan. Masing masing lapar.

Mini fridge tapi macam kelakar sebab tinggi kedudukan dia. Selalu bawah bawah je.

Ada kerusi malas

Wardrobe

Safety depo box

Saiz bilik agak besar dari standard hotel lain. Memang comfortable gak lah. Tapi tingkap bilik even glass tak leh bukak pulak. Susah aku nak menaga. Terpaksa menaga sopan sopan. 

Jom tengok bilik air dia.

Bathroom pun besar

Toiletries by Movenpick

Standing shower

And separate toilet

View bilik aku  nampak masjid KLIA yang terletak tak jauh dari situ. So, selama mana di sini, layan view masjid ni je la....











Masjid dah dekat tapi tak gi jejak jugak solat di sana bila azan berkumandang.  Hish apa nak jadi ni !

* marah diri sendiri.

So nak jadi athlete aci ke? 

Kalau nak kena training, main tennis, berenang atau pegi gym baru tubuh fit ! Nanti sambung tengok facilities di Mövenpick Hotel and Convention Centre KLIA ni.

bersambung............

6 comments :

  1. apasal eh hotel kat Malaysia ni selalu discriminate warga kita. Weols pun selalu kena camni, dah hotel beshe-beshe je. diorang tak tau ke abang meng lebih kaya dari mat salleh yang datang tu.

    Tapi lawa la hotel ni..dari luar dah aum..dalam pun aum jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. kaya tu tidok lah.. tapi masih berhak utk menikmati layanan yang sama..

      dok gitu?

      Delete
  2. Jarang dah tgk kat bilik hotel ada Quran

    ReplyDelete
  3. hmmm... aku tgh berfantasi mcmana gaya bahasabnya bila dia bukak kat KB/KT sok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat ganu mapuh kerah doh.... mcm cancelled je.. jahanam pantai

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...