Friday, January 31, 2020

BaganLalang 10 | DOKEBI CHICKEN, Cyberjaya

Sebelum selamat sampai ke asrama, budak budak teringin nak makan makanan korea.

Aku ikutkan saja sebab aku tak berapa pandai sangat bab bab makanan korea dan bukan lah peminat K-Pop, aku google je mana tempat yang terdekat dan jumpa lokasi tempat makan di perjalanan iaitu di Cyberjaya.

Kita singgah di Kota Siber dulu.


Lokasi hipster terkemuka di Cyber. Tamarind Square.


Dan lokasi tempat makan, Dokebi Chicken.

Usha interior kedai. Nampak macam cantik dan menarik dan memanggil manggil jugak untuk masuk.






Memang aku tak pernah makan jadi tak tau nak expect cemana. Nak order apa pun tak tau. Intai intai meja sebelah nak tiru. 

Usha pulak menu.






Dah order, kena la bertabah dengan proses menunggu. Tapi tak de lah lama mana sebab tak ramai customer masa tu.

Aku biarkan budak budak order apa yang mereka rasa nak makan.

Minuman dan fries sampai dulu.





Pastu datang minah ni tolong masak dekat meja kami.








As usual, anak bujang aku ni memang kena ada nasi !

Dah sampai semua makanan so melantak lah kami anak beranak. Ada yang sedap kena dengan selera aku dan ada jugak yang terlebih pedas tahap aku tak mampu nak teruskan makan.

Lidah rasa macam berapi rapi !

Masa nak keluar tu, waitress tu cakap....

"Kamsahamida...."

Anak aku terus tanya.

"Papa, dia cakap apa?"
"Kamsahamida...."

Dia orang dengar macam awek tu sebut...

"Jangan datang daaaaaahh !!"

Hiks.

Apa apa pun, kenyang lah.

DOKEBI CHICKEN
D3-03-08 Tamarind Square,
Persiaran Multimedia, Cyber 11,
63000 Cyberjaya,
Selangor

fb : Dokebi Chicken



Sambil sambil tu usha orang menunjukkan bakat kat luar kawasan tu menyanyi nyanyi.

"Errrrr !!! Suara boleh tahan sedap tapi penghayatan kena lebih ! Kalau boleh nyanyi sampai merangkak...... Nora bagi 40 bintang !"

Tetiberrr

Dah kenyang makan, masa untuk meneruskan perjalanan yang tertangguh tadi. Kena sampai asrama sebelum tamat had waktu. Kang kena denda pulak anak aku tu.

Janji tak singgah mana mana dah lepas ni.

Maka tamatlah siri trip singkat ke Bagan Lalang ni !

TAMAT

4 comments :

  1. Meng;

    Village Grocers tuh my favorite !!! Sanggup drive dari Pengerang ke JB semata mata nak ke Village Grocers! Suka dengan pilihan buah buahan segar dia !

    Rindu lahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang best village grocers sebab setting dia lawa. brg pun banyak yang rare2.. byk yg organic.. tapi mahai...

      sesuai la utk org have have

      Delete
  2. banyo kedai gini loni...

    P/S: lama x cek website ni. Sorry boh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. utk peminat2 makanan k-pop buleh la....

      hommm gi derak mana terr

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...